Csendes Percek február 22.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Feb. 22., Sze, 03:41:01 CET

                       2006. február 22. szerda

2Kor 1,3-7.

3 Áldott az Isten, a mi Urunk Jézus Krisztus Atyja, az irgalom Atyja és
minden vigasztalás Istene, 4 aki megvigasztal minket minden
nyomorúságunkban, hogy mi is megvigasztalhassunk másokat minden
nyomorúságban, azzal a vigasztalással, amellyel az Isten vigasztal
minket. 5 Mert amilyen bőséggel részünk van a Krisztus szenvedéseiben,
Krisztus által olyan bőséges a mi vigasztalásunk is. 6 Ha
szorongattatunk, ez a ti vigasztalásotokért és üdvösségetekért van, ha
vigasztaltatunk, az a ti vigasztalásotokért van, amely elég erős
ugyanazoknak a szenvedéseknek az elhordozására, amelyeket mi is
szenvedünk. 7 A mi reménységünk bizonyos felőletek, mert tudjuk, hogy
amiképpen részestársak vagytok a szenvedésekben, ugyanúgy a
vigasztalásban is.

                     MINDEN VIGASZTALÁS ISTENE

Boldogok, akik sírnak, mert ők megvigasztaltatnak. (Mt 5,4)

Két éve meghalt az öcsém. Egy hónapon belül az anyósom is. A szomorúság
és könnyek mély völgyében jártam azon a komor télen, kérdésekkel
viaskodva az élet értelméről. Hogyan tudna Isten megvigasztalni ilyen
sötét kilátástalanságban?
Gyászom kezdetén a gyülekezetem tartotta bennem a lelket levelekkel,
látogatásokkal, kedveskedtek étellel, virággal. Aztán ötéves fiam
megállt egyszer, és azt kérdezte: "Mama, örülnél egy ölelésnek?" Ahogy
karjai rám kulcsolódtak, éreztem Isten jelenlétét. Néhány nappal később
nyugtalanul forgolódtam éjszaka, folyamatosan imádkoztam: "Istenem,
szükségem van rád!" Szinte azonnal csöngött a telefon. Egy keresztyén
testvérem volt, akinek vidám figyelmessége válasz volt az imámra. Más
alkalommal egy gyülekezeti barátnőm vitt el ebédelni, és figyelmesen
végighallgatott. Isten igéje horgony volt a lelkem számára a
kiscsoportos bibliaórákon. Isten hűséges volt, és megvigasztalt
gyászomban.
Isten Lelke téged is arra indít, hogy kezet nyújts valaki felé, akit
bánat gyötör! Amikor bízunk Istenben, és engedelmeskedünk akaratának,
az ő vigasztalásának közvetítőivé válunk.

Imádság: Jöjj, Szentlélek, Vigasztalónk, munkálkodj rajtunk keresztül
Isten dicsőségére, és erősítsd meg a gyászolókat. Ámen.

Bármelyikünk lehet Isten válasza egy ember vigaszért mondott fohászára.
Lucy Midyette Hobgood (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT A GYÜLEKEZETÜNKBEN, AKINEK BÁNATA VAN!