Csendes Percek február 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Feb. 15., Sze, 03:41:01 CET

                       2006. február 15. szerda

Jn 14,1-6.

1 "Ne nyugtalankodjék a ti szívetek: higgyetek Istenben, és higgyetek
énbennem. 2 Az én Atyám házában sok hajlék van; ha nem így volna, vajon
mondtam volna-e nektek, hogy elmegyek helyet készíteni a számotokra? 3
És ha majd elmentem, és helyet készítettem nektek, ismét eljövök, és
magam mellé veszlek titeket, hogy ahol én vagyok, ott legyetek ti is. 4
Ahova pedig én megyek, oda tudjátok az utat." 5 Tamás erre így szólt
hozzá: "Uram, nem tudjuk, hova mégy: honnan tudnánk akkor az utat?" 6
Jézus így válaszolt: "Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem
mehet az Atyához, csakis énáltalam.

                            UTAT MUTATVA

Utaidat, Uram, ismertesd meg velem, ösvényeidre taníts meg engem!
Vezess hűségesen, és taníts engem, mert te vagy szabadító Istenem,
mindig benned reménykedem. (Zsolt 25,4-5)

A fura alakú kis kőszobor az íróasztalomon a tavalyi Yukon folyón tett
alaszkai utazásomra emlékeztet. Az út során számos kis követ
gyűjtöttem. Később, ahelyett hogy eldobtam volna őket, "inushuk"-ot
formáltam belőlük. Amíg északon jártunk, sok helyen láttam ilyen
formákat az út mellett, vagy a kiszáradt patakmedrek melletti ösvények
közelében. Úgy mondták, hogy az "inushuk" olyan kőrakás, melyet az
északi utazók alakítottak ember-szobor formájúra, azért, hogy ezzel
jelöljék meg a járható csapásokat az utánuk jövők számára. Ezek a
jelzések emlékeztették az arra haladókat az egymásra utaltságra és az
erős emberi kapcsolatok fontosságára.
Keresztyén életünk is lehet ilyen "inushuk" a minket követő nemzedék
számára. Hasonlóan annak alsó kövéhez mi is biztosak lehetünk, hogy
alapunk erős, mert Krisztusra épül. Azok számára, akik útbaigazításra
várnak, életünk biztos pontot jelenthet, és egyúttal emlékeztethetjük
őket az Isten útmutatásának és a többi, Isten útját kereső emberrel
való kapcsolattartásnak fontosságára.

Imádság: Drága Istenünk, segíts úgy élni, hogy másokat is hozzád
vezethessünk. Ámen.

Minden nap egy újabb lehetőség arra, hogy másoknak megmutassuk az
Istenhez vezető utat.
Elaine Ingalls Hogg (New Brunswick, Kanada)

IMÁDKOZZUNK ÚTBAIGAZÍTÓINKÉRT!