Csendes Percek február 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Feb. 13., H, 03:41:01 CET

                       2006. február 13. hétfő

1Móz 32,1-12; 33,1-10.

1 Másnap reggel fölkelt Lábán, megcsókolta unokáit és leányait, és
megáldotta őket. Azután elment Lábán, és visszatért lakóhelyére. 2
Jákób is útnak indult, és találkoztak vele Isten angyalai. 3 Amikor
meglátta őket Jákób, ezt mondta: Isten tábora ez! És elnevezte azt a
helyet Mahanaimnak. 4 Azután követeket küldött Jákób maga előtt
bátyjához, Ézsauhoz Széír földjére, Edóm mezejére, 5 és ezt parancsolta
nekik: Mondjátok meg uramnak, Ézsaunak: Ezt mondja a te szolgád, Jákób:
Lábánnál voltam jövevény, ott tartózkodtam mostanáig. 6 Szereztem
ökröket, szamarakat és juhokat, szolgákat és szolgálókat. Azért küldök
neked üzenetet, uram, hogy elnyerjem jóindulatodat. 7 A követek ezzel
tértek vissza Jákóbhoz: Elmentünk bátyádhoz, Ézsauhoz: jön is már eléd,
de négyszáz ember van vele! 8 Jákóbot ekkor nagy félelem és szorongás
fogta el, ezért két táborra osztotta a vele levő népet, meg a juhokat,
marhákat és tevéket. 9 Mert ezt gondolta: Ha eléri Ézsau az egyik
tábort, és levágja azt, a megmaradt tábor elmenekülhet. 10 Jákób azután
ezt mondta: Ó atyámnak, Ábrahámnak Istene és atyámnak, Izsáknak Istene,
URam, aki ezt mondtad nekem: Térj vissza hazádba, rokonságod közé, és
jót teszek veled! 11 Méltatlan vagyok minden hűséges és igaz tettedre,
amit szolgáddal cselekedtél. Hiszen csak egy vándorbottal mentem át itt
a Jordánon, most pedig két táborom van. 12 Ments meg engem bátyámnak,
Ézsaunak a kezéből, mert félek tőle, hogy ha idejön, megöl engem, az
anyákat is gyermekeikkel együtt.
1 Amikor Jákób föltekintett, látta, hogy már jön is Ézsau, és négyszáz
ember van vele. Ekkor szétosztotta a gyermekeket Lea, Ráhel és a két
szolgáló mellé. 2 Előreállította a szolgálókat és gyermekeiket, mögéjük
Leát és gyermekeit, ezek mögé Ráhelt és Józsefet. 3 Ő maga előttük
ment, és hétszer borult le a földre, amíg a bátyjához ért. 4 Ézsau
eléje futott, megölelte, nyakába borult, megcsókolta, és sírtak. 5
Amikor föltekintett, és meglátta az asszonyokat és gyermekeket, azt
kérdezte: Kik ezek? Ő így felelt: A gyermekek, akiket Isten kegyelme
adott szolgádnak. 6 Majd odaléptek a szolgálók gyermekeikkel együtt, és
leborultak. 7 Odalépett Lea is gyermekeivel együtt, és leborultak.
Végül odalépett József és Ráhel is, és ők is leborultak. 8 Akkor ezt
mondta Ézsau: Mire való ez az egész tábor, amellyel találkoztam? Ő ezt
felelte: Arra, hogy elnyerjem uram jóindulatát. 9 Ézsau ezt mondta: Van
nekem bőven, öcsém, legyen a tied, ami a tied! 10 De Jákób ezt mondta:
Ne úgy, hanem ha elnyertem jóindulatodat, fogadd el tőlem ezt az
ajándékot! Mert amikor megláttam arcodat, mintha Isten arcát láttam
volna, olyan kegyes voltál hozzám.

                       KÖTELÉKEKTŐL SZABADON

Minden keserűség, indulat, harag, kiabálás és istenkáromlás legyen
távol tőletek minden gonoszsággal együtt. Viszont legyetek egymáshoz
jóságosak, irgalmasak, bocsássatok meg egymásnak, ahogyan Isten is
megbocsátott nektek a Krisztusban. (Ef 4,31-32)

Az édesanyám hármas bypass műtétjét követő komplikációk lelassították
felépülését. A testvéreimhez vezető hosszú út alatt, csak az után
sóvárogtam, hogy egyedül lehessek majd vele, és végre megbeszélhessük
feszült kapcsolatunkat. Ötvenévesen is édesanyám szeretetét,
elfogadását és helyeslését kerestem.
Még a kórházban azt mondta nekem: "Olyan vagy, mint az apád."
Megdöbbentem, hogy apámhoz hasonlított, akihez nem is volt hajlandó
hozzámenni.
Beszélgetésünk nem hozta meg a remélt közeledést. Azonban nyitott egy
kommunikációs csatornát közöttünk, és megszabadultam a múlt
kötelékeitől. Édesanyám felém irányuló érzelmi távolságát megértve
sikerült új fényben látnom, és elfogadnom őt olyannak, amilyen.
A megbékélés ugyanilyen lelkületével fogadta el Ézsau Jákóbot, és
nagylelkűen megbocsátott neki, annak ellenére, hogy kapcsolatuk nem
volt szorosnak mondható. Hozzájuk hasonlít az édesanyámmal való
kapcsolatom: az igazság feltárása hidat vert közöttünk, melyen
mindketten elindulhattunk.

Imádság: Urunk, légy segítségünkre bocsánatkéréseinkben és abban, hogy
elfogadhassuk a te bocsánatodat. Ámen.

Jézus Krisztusban békélhetünk meg Istennel és emberekkel.
Lessie Harvey (Maryland, USA)

IMÁDKOZZUNK A MEGROMLOTT CSALÁDI KAPCSOLATOKÉRT!