Csendes Percek február 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Feb. 10., P, 03:41:02 CET

                       2006. február 10. péntek

Lk 9,57-62.

57 Amikor mentek az úton, valaki ezt mondta neki: "Követlek, akárhova
mégy." 58 Jézus azonban így felelt: "A rókáknak barlangjuk van, és az
égi madaraknak fészkük, de az Emberfiának nincs hova fejét lehajtania."
59 Egy másikhoz pedig így szólt: "Kövess engem!" De ő ezt kérte: "Uram,
engedd meg, hogy előbb elmenjek, és eltemessem apámat." 60 Jézus így
válaszolt neki: "Hadd temessék el a halottak a halottaikat, te pedig
menj el, és hirdesd az Isten országát!" 61 Egy másik is ezt mondta:
"Követlek, Uram, de előbb engedd meg, hogy búcsút vegyek házam
népétől." 62 Jézus pedig így felelt: "Aki az eke szarvára teszi a
kezét, és hátratekint, nem alkalmas az Isten országára."

                           JÉZUS KÖVETÉSE

Aki az eke szarvára teszi a kezét, és hátratekint, nem alkalmas az
Isten országára. (Lk 9,62)

"Uram! Vajon én sokszor hátratekintettem-e már úgy, hogy az eke szarván
volt a kezem? És ha igen, akkor tudatában voltam ennek? Add Uram, hogy
ne így legyen! Uram, nagyon remélem, szeretném hinni, hogy nem volt
így."
Aznap, amikor ezt az igét olvastam, nagyon elgondolkodtam, jobban meg
akartam érteni, mert úgy érzem, hogy ezt nagyon nehéz megtartani.
Rátettem-e a kezemet az eke szarvára? Rajta van-e már? Vagyis az Úr
szolgálatában vagyok-e már? S ha igen, akkor úgy szolgálok-e neki,
ahogy kell, és ahogy azt ő akarja, és elvárja tőlem? Teljesen az övé
vagyok-e? Vagy még vonakodom-e átadni magam neki? Méltó vagyok-e
egyáltalán arra, hogy bármit is rám bízzon?!

Imádság: Uram, Istenem, add, hogy soha, de soha ne gondolkodjam azon,
hogy hátratekintsek. Add, hogy soha még csak eszembe se jusson ez,
inkább adj erőt ahhoz a munkához, amit el kell végeznem, s te vezess
ebben. Jézus, a te Fiad nevében, kérlek. Ámen.

Ha teljes szívből odaszánjuk magunkat Jézusnak, az ő tanítványai
vagyunk!
Szöllősi Petra (Veszprém, Magyarország)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKNEK MÉG NAGYOBB ODASZÁNÁSRA VAN SZÜKSÉGÜK!