Csendes Percek február 2.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Feb. 2., Cs, 03:41:01 CET

                      2006. február 2. csütörtök

5Móz 22,1-4.

1 Ne nézd el, ha embertársadnak a marhája vagy juha elcsatangol, ne
menj el mellettük közömbösen, hanem tereld vissza embertársadhoz! 2 Ha
pedig nem lakik hozzád közel az embertársad, vagy nem ismered őt, akkor
helyezd el a jószágot a magad házánál, és legyen nálad, amíg
embertársad nem keresi; akkor add vissza neki! 3 Ezt tedd embertársad
szamarával, ezt tedd a ruhájával, és ezt tedd minden elveszett
holmijával, amelyet megtalálsz. Nem szabad közömbösen elmenned
mellette. 4 Ne nézd el, ha embertársadnak a szamara vagy marhája kidől
az úton. Ne menj el mellettük közömbösen, hanem segíts neki lábra
állítani!

                          JÓSZÁG VAGY RUHA

Ne nézd el, ha egy embertársadnak a szamara vagy marhája kidől az úton.
Ne menj el mellettük közömbösen, hanem segíts neki lábra állítani.
(5Móz 22,4)

Nemrégiben valamelyik reggel ezt az igeszakaszt olvastam, és azon
gondolkoztam, vajon az állatok terelgetése hogyan függ össze jelenlegi
életemmel. Találok a városban elkóborolt jószágot, amit visszavihetnék
gazdájához? De három szó visszacsengett fülemben: Ne légy közömbös!
Még aznap reggel történt, hogy szomszédom bejárati ajtaja előtt
elhaladva láttam, amint az erős szél következtében a ruhák lerepültek a
szárítóról. Pár pillanatra megálltam, és a Biblia szava jutott eszembe:
Ne légy közömbös! Átmentem hozzá, felszedtem a ruhákat, és szépen
visszahelyeztem őket a szárítóra.
Hirtelen megértettem az igeszakasz lényegét. Nem az elkóborolt
állatokon van itt a hangsúly, hanem azon, hogy mások szükségét látva
mit teszünk. Legyen szó jószágról vagy ruháról, arra hivattunk, hogy
segítsünk felebarátunknak.

Imádság: Kegyelmes Istenünk, segíts, hogy soha ne legyünk részvétlenek
másokkal szemben. Munkáld, hogy hozzád hasonlóan, odafigyeléssel és
szeretettel forduljunk feléjük. Ámen.

A szeretet első foka az odafigyelés.
Chan Sin Ming (Sarawak, Malajzia)

IMÁDKOZZUNK AZÉRT, HOGY JOBBAN TUDJUNK MÁSOKRA FIGYELNI!