Csendes Percek december 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Dec. 30., Szo, 03:41:02 CET

                      2006. december 30. szombat

Zsid 12,1-6.

1 Ezért tehát mi is, akiket a bizonyságtevőknek akkora fellege vesz
körül, tegyünk le minden ránk nehezedő terhet, és a bennünket
megkörnyékező bűnt, és állhatatossággal fussuk meg az előttünk levő
pályát. 2 Nézzünk fel Jézusra, a hit szerzőjére és beteljesítőjére, aki
az előtte levő öröm helyett - a gyalázattal nem törődve - vállalta a
keresztet, és az Isten trónjának a jobbjára ült. 3 Gondoljatok rá, aki
ilyen ellene irányuló támadást szenvedett el a bűnösöktől, hogy
lelketekben megfáradva el ne csüggedjetek.
4 Mert a bűn ellen való harcban még nem álltatok ellen egészen a vérig,
5 és elfeledkeztetek a bátorításról, amely nektek mint fiaknak szól:
"Fiam, ne vesd meg az Úr fenyítését, és ne csüggedj el, ha megfedd
téged, 6 mert akit szeret az Úr, azt megfenyíti, és megostoroz
mindenkit, akit fiává fogad."

                         KÖNNYÍTS A TERHEN

Ezért tehát mi is... tegyünk le minden ránk nehezedő terhet, és a
bennünket megkörnyékező bűnt, és állhatatossággal fussuk meg az
előttünk levő pályát. (Zsid 12,1)

Kőszállító kisiparos ismerősünk izgatottan beszélt apámnak egy új,
négytengelyű, billencs teherautóról, amely alumínium alkatrészei révén
egy mázsával kevesebbet nyom, mint a jelenlegi teherautója. Első
hallásra majdnem bolondságnak tűnt: milyen különbséget jelent egy mázsa
egy 13,5-tonnás teherautón?
De megszorozva az elszállítható többletterhet heti fuvarjainak
számával, ez a fiatalember gyorsan fölfogta a számottevő különbséget,
amit ez egy évre vetítve jelent. Hirtelen, ez a 100 kilogramm nagyon is
jelentősnek tűnt.
Ahogy én tettem a teherautóval, könnyen feltételezzük, hogy a "kis
dolgok" valójában nem befolyásolják lelki életünket. Hányszor
értékeltem "nem igazán bűn"-nek valamely cselekedetemet, hányszor
intéztem el egy vállvonással, amikor belém hasított a bűntudat egy
ártalmatlannak tűnő dolog miatt? De az üdvösség ingyen kapott,
felbecsülhetetlen értékű ajándékának birtokában megtagadhatom-e, hogy
letegyek minden apró dolgot Krisztus lába elé? Akár egy teherautó is
emlékeztethet, hogy bármely engedelmességnek jelentősége van az örök
jutalom fényében.

Imádság: Köszönjük, Jézusunk, a nagy árat, amit megváltásunkért
fizettél. Segíts hálás engedelmességben átadnunk neked életünk minden
részét. Ámen.

Hosszú távon a kicsiny dolgok is számítanak.
Shannon M. Huber (Indiana, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI EGY "KIS" BŰNNEL KÜZD!