Csendes Percek december 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Dec. 28., Cs, 03:41:02 CET

                     2006. december 28. csütörtök

1Tim 4,4-15.

4 Az Isten minden teremtménye jó, és semmi sem elvetendő, ha
hálaadással élnek vele, 5 mert megszentelődik az Isten igéje és a
könyörgés által.
6 Ha ezeket tanítod a testvéreknek, jó szolgája leszel Krisztus
Jézusnak, hiszen a hit és az igaz tanítás igéivel táplálkozol, amelynek
követőjévé lettél. 7 A szentségtörő és vénasszonyos meséket pedig
utasítsd el, inkább gyakorold magad a kegyességben, 8 mert a test
sanyargatásának kevés a haszna, a kegyesség pedig mindenre hasznos,
mert megvan benne a jelen és a jövendő élet ígérete. 9 Igaz beszéd ez,
és teljes elfogadásra méltó; 10 hiszen azért fáradunk és küzdünk, mert
az élő Istenben reménykedünk, aki üdvözítője minden embernek, de
leginkább a hívőknek. 11 Rendeld el ezeket, és tanítsd.
12 Senki meg ne vessen ifjú korod miatt, hanem légy példája a hívőknek
beszédben, magaviseletben, szeretetben, hitben, tisztaságban. 13 Amíg
megérkezem, legyen gondod az Írás felolvasására, az igehirdetésre, a
tanításra. 14 Ne hanyagold el a benned levő kegyelmi ajándékot, amelyet
prófécia által kaptál a vének kézrátételével. 15 Ezekkel törődj,
ezekkel foglalkozz, hogy előrehaladásod nyilvánvaló legyen mindenki
előtt.

                           NÉZZ JÉZUSRA!

Gyakorold magad a kegyességben, mert a test sanyargatásának kevés a
haszna, a kegyesség pedig mindenre hasznos, mert megvan benne a jelen
és a jövendő élet ígérete. (1Tim 4,7-8)

Mindig öröm a kitűzött cél elérése. Soha nem késő elkezdeni ennek
gyakorlását. Hét évvel ezelőtt elkezdtem kerékpározni, azóta számtalan
kilométert letekertem. Megfigyeltem, mennyire összefüggésben van ez a
sport a hivő életemmel.
A természetben kerékpározva, hálát adok Istennek csodálatos teremtett
világáért. Imádkozok azokért az emberekért, akikkel együtt túrázunk.
Korábban azért imádkoztam, hogy lehagyjam, megelőzzem csapattársaimat.
Azután rájöttem, inkább azért kellene imádkoznom, hogy nekik is jól
menjen.
Megtanultam kerékpározáskor megzabolázni törekvéseimet: mértékkel
haladni az emelkedőkön, körültekintően menni akadályok esetén,
türelmesnek maradni, bevárni társaimat.
Ebben a tanulási folyamatban fontos lelki tanításokat kaptam. Például
megtanultam, hogy senkit ne nézzek le, hiszen az emberek különböző
képességekkel rendelkeznek. Nem szabad beleavatkoznom a másik ember
életvitelébe. Vagy bizonyos terepszakaszokon ne mindig én legyek a
vezető, hanem engedjem át azt a rátermettebbeknek.
Ha feladatainkat teljes odaadással végezzük, mint aki az Úrért teszi,
Isten taníthat bennünket.

Imádság: Teremtő Istenünk, add, hogy útjaink egybeessenek az általad
kijelölt úttal. Ámen.

Milyen pozitív célok elérésére kellene jobban törekednem?
José Luis Calvachi Erazo (Cauca, Kolumbia)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK ÚJ CÉLT TŰZTEK MAGUK ELÉ!