Csendes Percek december 21.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Dec. 21., Cs, 03:41:02 CET

                     2006. december 21. csütörtök

Mt 1,18-25.

18 Jézus Krisztus születése pedig így történt. Anyja, Mária jegyese
volt Józsefnek, de mielőtt egybekeltek volna, kitűnt, hogy áldott
állapotban van a Szentlélektől. 19 Férje, József igaz ember volt, és
nem akarta őt megszégyeníteni, ezért elhatározta, hogy titokban
bocsátja el. 20 Amikor azonban ezt végiggondolta magában, íme, az Úr
angyala megjelent neki álmában, és ezt mondta: "József, Dávid fia, ne
félj magadhoz venni feleségedet, Máriát, mert ami benne fogant, az a
Szentlélektől van. 21 Fiút fog szülni, akit nevezz el Jézusnak, mert ő
szabadítja meg népét bűneiből." 22 Mindez pedig azért történt, hogy
beteljesedjék, amit az Úr mondott a próféta által: 23 "Íme, a szűz
fogan méhében, fiút szül, akit Immánuelnek neveznek" - ami azt jelenti:
Velünk az Isten. 24 József pedig, amikor felébredt álmából, úgy
cselekedett, ahogyan az Úr angyala parancsolta neki: magához vette
feleségét, 25 de nem érintette addig, amíg meg nem szülte fiát, akit
Jézusnak nevezett el.

                        EGY REMÉNYTELI ÍGÉRET

Te pedig, efrátai Betlehem, bár a legkisebb vagy Júda nemzetségei
között, mégis belőled származik az, aki uralkodni fog Izráelen.
Származása visszanyúlik a hajdankorba, a távoli múltba. (Mik 5,1)

Elhatároztam, hogy elolvasom a Bibliát elejétől a végéig. Minden nap
egy-két fejezetet olvasok belőle. Mindez időt vesz igénybe. Most Mikeás
könyvénél tartok.
Közben, mindennapi csendességemben más részeket is olvasok a Bibliából.
Nemrég, Máté evangéliumában Jézus betlehemi születését tanulmányoztam.
Amikor a történet végére értem, észrevettem, hogy a Mikeás könyve
nagyon közel van ehhez a részhez, és nemsokára az Újszövetséghez érek.
Bár az én könyvemben mindössze ötven oldal választotta el Mikeás
könyvét Máté evangéliumától, valójában Mikeás évszázadokkal korábban
élt, mint Jézus. Mikeás 5,1-4 és más ószövetségi utalások az eljövendő
Messiásról világossá tették számomra, hogy mekkora reménnyel tölthette
el akkor az embereket ez a prófécia. Most már tudjuk, hogy Isten
elküldte Jézust mindnyájunkhoz. Krisztus feltámadása által ráébredünk,
hogy Isten szeret minket, és helyet készített országában számunkra. Az
Isten szeretetéről és kegyelméről szóló üzenet szólal meg az egész
Szentírásban.

Imádság: Úr Jézus, köszönjük a Biblia ajándékát és üzenetét. Vezess
minket, miközben tanulmányozzuk. Ámen.

A Biblia Isten szeretetének és kegyelmének története.
Charles M. Dye (New Jersey, USA)

ADJUNK HÁLÁT A BIBLIÁÉRT!
_____________________________

Könyvajánlat:

Leith Anderson: ...és ha Isten nemet mond? - meg nem hallgatott
imádságokkal élni
A5, 144 oldal

  A könyv azokkal az esetekkel foglalkozik, amikor az imádkozók kérését
Isten nem teljesíti. Sok példán keresztül a szerző próbálja megértetni
Isten célját ezzel. Pál apostol testébe tövis adatott és háromszor
kérte a szabadulást, Isten mégsem vette el tőle azt mondva „elég
neked az én kegyelmem, mert az én erőm erőtlenség által ér
célhoz” (2Kor 12,7-9).

Ár: 800 Ft

Evangéliumi kiadó
1066 Budapest, Ó utca 16.