Csendes Percek december 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Dec. 16., Szo, 03:41:02 CET

                      2006. december 16. szombat

Lk 14,12-21.

12 Azután szólt Jézus ahhoz is, aki őt meghívta: "Ha ebédet vagy
vacsorát készítesz, ne a barátaidat hívd meg, ne is a testvéreidet,
rokonaidat vagy gazdag szomszédaidat, nehogy viszonzásul ők is
meghívjanak téged. 13 Hanem ha vendégséget rendezel, szegényeket,
nyomorékokat, sántákat, vakokat hívjál meg, 14 és boldog leszel, mert
nincs miből viszonozniuk. Te pedig viszonzásban részesülsz majd az
igazak feltámadásakor."
15 Mikor pedig ezt az egyik vendég meghallotta, így szólt hozzá:
"Boldog az, aki Isten országának vendége." 16 Ő pedig a következőképpen
válaszolt: "Egy ember nagy vacsorát készített, és sok vendéget hívott
meg. 17 A vacsora órájában elküldte a szolgáját, hogy mondja meg a
meghívottaknak: Jöjjetek, mert már minden készen van. 18 De azok egytől
egyig mentegetőzni kezdtek. Az első azt üzente neki: Földet vettem,
kénytelen vagyok kimenni, hogy megnézzem. Kérlek, ments ki engem! 19 A
másik azt mondta: Öt iga ökröt vettem, megyek és kipróbálom. Kérlek,
ments ki engem! 20 Megint egy másik azt mondta: Most nősültem, azért
nem mehetek. 21 Amikor visszatért a szolga, jelentette mindezt urának.
A ház ura megharagudott, és ezt mondta szolgájának: Menj ki gyorsan a
város útjaira és utcáira, és hozd be ide a szegényeket, a nyomorékokat,
a sántákat és a vakokat.

                        A KIVÁLASZTOTT ELSŐK

Hogyan is higgyenek abban, akit nem hallottak? (Róm 10,14)

Emlékszünk arra, hogyan választottunk általános iskolában csapatot? Az
egész osztály tudta, hogy a helyesírási vagy a matek versenyre ki lesz
az, akit először kiválasztanak. Mindenki tudta, ki a jó sportoló, a
kiütős versenyre kit fog először választani a csapatkapitány. Azt is
tudtuk, hogy ki lesz az, akit a legkevésbé választanak elsőként. Ők
voltak az örök utolsók.
A karácsonyi történetben viszont azt látjuk, hogy az angyalok a
hasonlóképpen legkevésbé várományos csoporthoz érkeznek. A lenézett
pásztorokhoz érkező angyalok arra emlékeztetnek bennünket, hogy Isten
az Úr Jézust mindannyiunkhoz küldte, a legkevésbé várományosoktól a
leginkább kiválasztottakhoz. Vannak-e a családtagjaink között vagy a
baráti körünkben olyanok, akiknek nem beszélünk Jézusról, mert a
"legutolsó" csoportba soroljuk őket? Vannak olyanok, akik mellett
általában elmegyünk, pedig Jézusra lenne szükségük?
Vajon, kik azok, akik valószínűleg nem fogadják be Jézust? Lehet, hogy
Isten azt akarja, hogy idén karácsonykor beszéljünk nekik Jézusról,
hogy befogadhassák őt, a legcsodálatosabb ajándékot.

Imádság: Istenünk, segíts, megosztanunk másokkal Jézus örömüzenetét
ezen a karácsonyon és egész évben. Ámen.

Jézus azokért jött, akikről a legkevésbé gondolnánk, hogy befogadják
őt.
Judith A. Ferrell (Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK A "LEGREMÉNYTELENEBB" EMBEREKÉRT!