Csendes Percek december 12.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Dec. 12., K, 03:41:02 CET

                       2006. december 12. kedd

Lk 4,16-19.

16 Amikor Názáretbe ment Jézus, ahol felnevelkedett, szokása szerint
bement szombat napján a zsinagógába, és felállt felolvasni. 17
Odanyújtották neki Ézsaiás próféta könyvét, ő pedig kinyitotta a
könyvet, és megkereste azt a helyet, ahol ez van megírva: 18 "Az ÚR
Lelke van énrajtam, mivel felkent engem, hogy evangéliumot hirdessek a
szegényeknek; azért küldött el, hogy a szabadulást hirdessem a
foglyoknak, és a vakoknak szemük megnyílását; hogy szabadon bocsássam a
megkínzottakat, 19 és hirdessem az Úr kedves esztendejét."

                          HAJLÉKTALAN SZÁLLÓ

Megszülte elsőszülött fiát. Bepólyálta, és a jászolba fektette, mivel a
szálláson nem volt számukra hely. (Lk 2,7)

A karácsonyi történetet olvastam. A gyerekek körbeültek, nézegették és
tapogatták a képeket a gyermekbibliában. A karácsony előtti kedd volt,
a nagycsoportosok pedig izgatottan beszéltek az állatokról, a
pásztorokról, az angyalról és legfőképpen a jászolban fekvő kisdedről.
Könnyek szöktek a szemembe, amikor rájöttem, hogy ezek a hajléktalan
gyerekek különös módon kapcsolódnak Jézus születéséhez, hiszen nem volt
otthonuk ezen a szálláson kívül.
Később hajléktalan férfiak és asszonyok jöttek gyülekezetünk előterébe,
hozták takaróikat és törölközőiket, és letelepedtek azokra az ágyakra,
melyeket tőlünk kaptak. A tányér leves, amit adtunk nekik, ebben a
jéghidegben felmelegítette őket. Amikor beszélgettünk, munkanélküliség,
betegség és más krízishelyzetek miatt tönkrement élettörténeteket
hallottam. A gyülekezet világító fény lett számukra a sötét világban.
Jézus, az élet világossága, arra emlékeztet minket, hogy Isten a mi
igazi otthonunk, és soha nem kell a sötétséggel egyedül megbirkóznunk.

Imádság: Drága Istenünk, köszönjük a Jézus Krisztusban elküldött
ajándékodat. Segíts, hogy tudjuk megosztani az ő fényét és szeretetét
mindenkivel. Ámen.

Mit tehetek azért, hogy a hajléktalanokat Krisztus nevében fogadjuk?
Carolyn Grigereit (Michigan, USA)

IMÁDKOZZUNK A KÖRÜLÖTTÜNK ÉLŐ HAJLÉKTALANOKÉRT!

Könyvajánlat:

H. Rossier: 1-2. Királyok könyvének magyarázata
A5, 304 oldal

Ár: 800 Ft

Evangéliumi kiadó
1066 Budapest, Ó utca 16.