Csendes Percek december 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Dec. 9., Szo, 03:41:02 CET

                      2006. december 9. szombat

Gal 6,7-10.

7 Ne tévelyegjetek: Istent nem lehet megcsúfolni. Hiszen amit vet az
ember, azt fogja aratni is: 8 mert aki a testének vet, az a testből
arat majd pusztulást; aki pedig a Léleknek vet, a Lélekből fog aratni
örök életet. 9 A jó cselekvésében pedig ne fáradjunk el, mert a maga
idejében aratunk majd, ha meg nem lankadunk. 10 Ezért tehát, míg időnk
van, tegyünk jót mindenkivel, leginkább pedig azokkal, akik testvéreink
a hitben.

                            APRÓ DOLGOK

Aki inni ad nektek egy pohár vizet az én nevemben, mivel a Krisztuséi
vagytok, bizony, mondom néktek, hogy el nem marad a jutalma. (Mk 9,41)

Amikor először Vietnamba érkeztem, vettem egy ventillátort az egyik
katonától, aki másnap elment az országból. Amikor oda akartam adni neki
a pénzt, megrázta a fejét, és azt mondta: "Nemsokára jövök!" Harminc
perc múlva ott volt a ventillátorral, odaadtam neki a pénzt, és elment.
Ahogyan csodáltam a fényes, ezüstszínű lapátokat, rájöttem, mi történt
abban a harminc percben: elvitte a szerkezetet, és gondosan
megtisztította.
Még ma, 30 év elteltével is elcsodálkozom ezen az egyszerű gesztuson.
Egy vadidegen, akit sohasem fogok újra látni, aki még a nevemet se
tudja, rászánja az időt, hogy megtisztítsa a ventillátort, mielőtt
elhozza nekem. Ő ezt biztosan hamar elfelejtette, de én még mindig
emlékszem rá. Ez a kedvesség egy idegentől, azóta is lenyűgöz.
Isten akarata, hogy a kis dolgokban is törődjünk egymással: egy mosoly
a boltban az eladóra, az elismerés apró jele a vasárnapi iskolai tanár
felé, vagy ha kiporszívózol anélkül, hogy kérnek rá. Egy dologban
biztosak lehetünk: még egy pohár víznek is, amit Krisztus nevében
adunk, meglesz a jutalma.

Imádság: Köszönjük Urunk azokat az embereket, akiknek a jósága lenyűgöz
minket. Mutasd meg, kérünk, milyen "apró dolgokkal" segíthetünk ma
másoknak. Ámen.

Apró figyelmességeink jobbá teszik a világot.
Joe Plemon (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI KEDVES VOLT HOZZÁNK!