Csendes Percek december 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Dec. 4., H, 03:41:02 CET

                       2006. december 4. hétfő

Mt 25,31-40.

31 "Amikor pedig az Emberfia eljön az ő dicsőségében, és vele az
angyalok mind, akkor odaül dicsősége trónjára. 32 Összegyűjtenek eléje
minden népet, ő pedig elválasztja őket egymástól, ahogyan a pásztor
elválasztja a juhokat a kecskéktől. 33 A juhokat jobb keze felől, a
kecskéket pedig bal keze felől állítja." 34 "Akkor így szól a király a
jobb keze felől állókhoz: Jöjjetek, Atyám áldottai, örököljétek a világ
kezdete óta számotokra elkészített országot. 35 Mert éheztem, és ennem
adtatok, szomjaztam, és innom adtatok, jövevény voltam, és
befogadtatok, 36 mezítelen voltam, és felruháztatok, beteg voltam, és
meglátogattatok, börtönben voltam, és eljöttetek hozzám. 37 Akkor így
válaszolnak neki az igazak: Uram, mikor láttunk téged éhezni, hogy
enned adtunk volna, vagy szomjazni, hogy innod adtunk volna? 38 Mikor
láttunk jövevénynek, hogy befogadtunk volna, vagy mezítelennek, hogy
felruháztunk volna? 39 Mikor láttunk betegen vagy börtönben, hogy
elmentünk volna hozzád? 40 A király így felel majd nekik: Bizony,
mondom néktek, amikor megtettétek ezeket akárcsak eggyel is a legkisebb
atyámfiai közül, velem tettétek meg."

                            "MIÉRT NE?"

Mert csak én tudom, mi a tervem veletek - így szól az Úr -, békességet,
és nem romlást tervezek, és reményteljes jövőt adok nektek. (Jer 29,11)

Dan West (1893-1971), önkéntes segítőként a 30-as évek spanyol
polgárháborújában szolgált. Minden alkalommal élet-halál kérdéseként
élte át, amikor el kellett döntenie, melyik éhező gyermeknek adja oda a
tejporból készített bögre tejet. Soha sem volt elég a tej, és sok
kisgyermek meghalt. Akkor azt gondolta magában: "Ezeknek a gyerekeknek
nem egy bögre tejre van szükségük, hanem egy tehénre." Arról álmodott,
hogy szülőföldjéről, Indianából elhoz néhány tehenet az éhező
embereknek, így azok saját maguknak termelhetnék meg a tejet.
Aztán újabb ötlete támadt: "Miért ne küldhetnénk vemhes teheneket, így
azok, akik az élet ajándékát elfogadják, továbbadhatnák másoknak, egy
láncolatot alkotva?" Amikor 1938-ban hazatért, elmondta ötletét a
gyülekezeti gazdáknak. A II. világháború után elkezdtek teheneket majd
birkát, kecskét, baromfit és más állatokat is szállítani a háborúval
sújtott területekre. Az ötlet elterjedt, és nagyon sokan csatlakoztak.
Azóta az ökumenikus Heifer szervezeten keresztül állatok millióit
adományozták 128 különböző ország lakóinak. Évek alatt a misszióban a
cél ugyanaz maradt: tartós élelemforrással Jézus nevében reményteljes
jövőt biztosítani az éhezőknek.

Imádság: Mindenség Ura, segíts, hogy mindenkinek szolgálatára
lehessünk! Ámen.

Hogyan hozhatnék változást valaki életébe?
Frank Ramirez (Pennsylvania, USA)

IMÁDKOZZUNK A SEGÉLYSZERVEZETEKÉRT!