Csendes Percek augusztus 23.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Aug. 23., Sze, 03:41:02 CEST

                      2006. augusztus 23. szerda

1Móz 37,4; 45,1-15.

4 Amikor testvérei látták, hogy apjuk jobban szereti őt minden
testvérénél, úgy meggyűlölték Józsefet, hogy egy jó szót sem tudtak
hozzá szólni.
1 Ekkor József már nem tudott tovább uralkodni magán az ott álló sok
ember előtt, és felkiáltott: Küldjetek ki előlem mindenkit! Nem is
maradt senki nála, és ekkor József megismertette magát a testvéreivel.
2 Hangos sírásra fakadt, úgyhogy meghallották az egyiptomiak, és így
hallottak róla a fáraó házában is. 3 Majd ezt mondta József a
testvéreinek: Én vagyok József! Él-e még az én apám? De a testvérek nem
tudtak válaszolni, mert megrémültek tőle. 4 József ezt mondta
testvéreinek: Jöjjetek közelebb hozzám! Ők közelebb mentek. Ekkor így
szólt: Én vagyok József, a testvéretek, akit eladtatok Egyiptomba! 5 De
most ne bánkódjatok, és ne keseregjetek amiatt, hogy engem ide
eladtatok, mert azért küldött el engem Isten előttetek, hogy életben
maradjatok. 6 Mert már két esztendeje tart az éhínség a földön, és még
öt esztendeig nem lesz sem szántás, sem aratás. 7 Isten küldött el
engem előttetek, hogy maradékotok legyen a földön, és életben tartson
benneteket nagy szabadítással. 8 Tehát nem ti küldtetek ide, hanem
Isten, aki engem a fáraó első emberévé, egész házának urává és egész
Egyiptom uralkodójává tett. 9 Sietve menjetek el apámhoz, és mondjátok
meg neki: Ezt üzeni a fiad, József: Isten egész Egyiptom urává tett
engem. Jöjj el hozzám, ne tétovázz! 10 Gósen földjén fogsz lakni, közel
leszel hozzám te, a fiaid és az unokáid, meg a juhaid, marháid és
mindened. 11 Én majd ellátlak itt, hiszen még öt évig tart az éhínség.
Így nem fogsz nélkülözni sem te, sem házad népe, sem semmid. 12 Saját
szemetekkel látjátok testvéremmel, Benjáminnal együtt, hogy én magam
beszélek hozzátok. 13 Mondjátok el azért apámnak minden dicsőségemet
itt Egyiptomban, és mindazt, amit láttatok. Azután sietve hozzátok ide
apámat! 14 Ekkor testvérének, Benjáminnak a nyakába borult, és sírt.
Benjámin is sírt a nyakába borulva. 15 Majd megcsókolta mindegyik
testvérét, és sírt velük. Azután elbeszélgettek vele a testvérei.

                           ZŰRÖS CSALÁDOK

Ha lehetséges, amennyire tőletek telik, éljetek minden emberrel
békességben. (Róm 12,18)

Az elmúlt este családom apraja-nagyja összegyűlt az asztal körül
spagettire, házikenyérre és sok-sok desszertre. Ott volt az anyám a
férjével, mindenféle gyerekek, unokák, még egy dédunoka is. Hangosak
voltunk és jókedvűek. Pukkadásig ettük magunkat, azután leültünk
nevetgélni és beszélgetni.
Az már maga a csoda volt, hogy egyáltalán leültünk egymással. Mint oly
sok más családon, a miénken is nyomot hagytak válások és örökség
fölötti civakodások, amelyek összeugrasztották az asztalnál ülőket.
Tudunk családtagokról, akik becsapták, meglopták egymást, és hazudtak
egymásnak. De Isten segítségével túlléptünk mindezen.
A Biblia azt mondja, hogy legyünk békeszerzők, ne rágalmazzunk (Kol 3),
ne tápláljunk haragot (Róm 12,19), a rosszért jóval fizessünk (Róm
12,17.21). Különösen fontos, hogy a családban a békességre törekedjünk.
A családok néha zűrösek. A Bibliában említett sok család élete is ezt
mutatja. De az emberek önzése, mesterkedése és féltékenysége ellenére,
Isten munkálkodik. A Biblia olvasása reménnyel tölt el, hogy Isten tud
és fog még az én családom által és családomban is munkálkodni.

Imádság: Köszönjük, Istenünk, a család ajándékát. Segíts, hogy a
hozzánk legközelebb levőket a te szemeden keresztül lássuk, és békét
teremtsünk közöttük. Ámen.

Isten a családunkban békeszerzőnek hív el bennünket.
Milinda Stephenson (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK A HARAGTARTÓ CSALÁDOKÉRT!