Csendes Percek augusztus 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Aug. 19., Szo, 03:41:02 CEST

                     2006. augusztus 19. szombat

Fil 3,12-21.

12 Nem mintha már elértem volna mindezt, vagy már célnál volnék, de
igyekszem, hogy meg is ragadjam, mert engem is megragadott a Krisztus
Jézus. 13 Testvéreim, én nem gondolom magamról, hogy már elértem, 14 de
egyet teszek: ami mögöttem van, azt elfelejtve, ami pedig előttem van,
annak nekifeszülve futok egyenest a cél felé, Isten mennyei elhívásának
a Krisztus Jézusban adott jutalmáért.
15 Akik tehát tökéletesek vagyunk, így gondolkozzunk, és ha valamit
másképpen gondoltok, azt is kijelenti majd Isten nektek; 16 ellenben
amire eljutottunk, aszerint járjunk. 17 Legyetek követőim, testvéreim,
és azokra figyeljetek, akik úgy élnek, ahogyan mi példát adtunk nektek.
18 Mert sokan élnek másképpen: akikről sokszor mondtam nektek, most
pedig sírva is mondom, hogy ők a Krisztus keresztjének ellenségei; 19
az ő végük kárhozat, a hasuk az istenük, és azzal dicsekszenek, ami a
gyalázatuk, mert földi dolgokkal törődnek. 20 Nekünk pedig a mennyben
van polgárjogunk, ahonnan az Úr Jézus Krisztust is várjuk üdvözítőül,
21 aki az ő dicsőséges testéhez hasonlóvá változtatja a mi gyarló
testünket, azzal az erővel, amellyel maga alá vethet mindeneke

                           A KOTTALAPOZÓ

A hiábavalóságot nem hallgatja meg Isten, a Mindenható nem veszi
tekintetbe. Akkor sem, ha azt mondod, hogy nem veszed észre, előtte van
ügyed, de várnod kell. (Jób 35,13-14)

Egy orgonaművész Bach és Pachelbel műveinek előadásával mutatta be a
siófoki evangélikus templom új orgonáját. Zenehallgatás közben
figyeltem a kottát lapozó segítő munkáját, mekkora igyekezettel és
pontosan dolgozik. Rádöbbentem, hogy én nem tudnám, hol tartunk, de ha
késnék vagy előresietnék is, a művész valószínűleg nem akadna el,
ismeri a darabot.
Így vagyunk mi Istennel, a nagy Komponistával. Ő munkálkodik, "előadja"
megírt művét. Minket segítségül hív, hogy legyünk részesei az
előadásnak, segítsük, kövessük figyelemmel és könnyítsük meg a
munkáját. Nem tudjuk, Isten éppen mit tervez életünkben, néha
siettetni, máskor késleltetni szeretnénk, mert tudatlanságból vagy
önzésből úgy tartanánk jónak. De a Teremtő csak játssza az általa
gyönyörűen megírt művet, abban a tempóban és sorrendben, ahogyan
eltervezte.
Könyörögjünk alázatos lélekért, hogy képesek legyünk felülbírálni a
magunk önző kívánságait, és akaratára, művére hagyatkozni. Mert tudjuk,
ő szépet és jót készített nekünk. Műve ma is hangzik, és a mű vége: az
ő mennyei országa, az örök élet. Hűséges kottalapozóit el fogja vezetni
oda.

Imádság: Köszönjük Istenünk, hogy mind a teremtett világ, mind az idő a
te kezedben van, és azokat akaratod szerint a mi javunkra irányítod.
Ámen

El tudom-e mindig fogadni a szerető Isten akaratát?
Dechert György (Lovászpatona, Magyarország)

IMÁDKOZZUNK AZ ORGONAÉPÍTŐKÉRT!