Csendes Percek augusztus 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Aug. 18., P, 03:41:02 CEST

                      2006. augusztus 18. péntek

Mt 5,21-24.

Jézus mondja: 21 "Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Ne ölj!
Mert aki öl, méltó arra, hogy ítélkezzenek felette. 22 Én pedig azt
mondom nektek, hogy aki haragszik atyjafiára, méltó arra, hogy
ítélkezzenek felette, aki pedig azt mondja atyjafiának: Ostoba! - méltó
a főtörvényszéki eljárásra; aki pedig azt mondja: Bolond! - méltó a
gyehenna tüzére. 23 Ha tehát áldozati ajándékodat az oltárhoz viszed,
és ott jut eszedbe, hogy atyádfiának valami panasza van ellened, 24
hagyd ott ajándékodat az oltár előtt, menj el, békülj ki előbb
atyádfiával, és csak azután térj vissza, s vidd fel ajándékodat."

                         ÍTÉLET ÉS BOCSÁNAT

Békülj ki előbb atyádfiával... (Mt 5,24)

A barátom azzal jött hozzám, hogy megbocsátott nekem. "Megbocsátott? De
hát mit?" - gondoltam. Kínos volt, és legszívesebben elküldtem volna.
De régi jó barátom többet érdemelt, ezért ezt mondtam: "Beszéljük meg a
dolgot."
Miközben sétáltunk, barátom elpanaszolta, hogy egy tiszteletlen
megjegyzésem mélyen megsértette. De az idő és Isten kegyelme meghozta a
gyógyulást, mára megbocsátott, és az én bocsánatomat kérte, mert
titokban gyűlöletet érzett irántam. Rájöttem, hogy hibát követtem el,
és örültem, hogy ő előhozta a dolgot, mert így én is megtehettem a
barátságunk helyreállításáért, ami rajtam állt.
A megbocsátás nem csupán arról szól, hogy békességet nyerünk
szívünkben, amikor Isten megbocsát nekünk. Azokkal is meg kell
békülnünk, akiket megbántottunk, vagy akik minket bántottak meg. Jézus
azt mondja: "Békülj ki előbb atyádfiával..." Mi újra barátok vagyunk,
mert barátomnak volt bátorsága megbocsátani. Ennek köszönhetően
Istenhez is közelebb kerültem.

Imádság: Szerető Istenünk, adj érzéket, hogy meglássuk, amikor valakit
megbántunk, és kegyelmet, hogy el tudjuk fogadni a felkínált
bocsánatot. Jézus nevében kérünk. Ámen.

Megbocsátást elfogadni éppolyan nehéz, mint megbocsátani.
K. Dean Mailes (Missouri, USA)

IMÁDKOZZUNK A HARAGBAN LÉVŐ RÉGI BARÁTOKÉRT!