Csendes Percek augusztus 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Aug. 10., Cs, 03:41:02 CEST

                    2006. augusztus 10. csütörtök

Péld 12,17-22.

17 Aki igazán szól, az igazat mondja el, a hamis tanú pedig a
csalárdságot.
18 Van, akinek a fecsegése olyan, mint a tőrdöfés, a bölcsek nyelve
pedig gyógyít.
19 Az igaz ajak mindig állhatatos, a hazug nyelv pedig egy pillanatig
sem az.
20 Csalárdság van a rosszat koholók szívében, de akik békés tanácsot
adnak, azokéban öröm.
21 Nem éri az igazat semmi veszedelem, de a bűnösök élete bajjal lesz
tele.
22 Utálja az ÚR a hazug ajkat, de akik igazan élnek, azokat kedveli.

                          APRÓ HAZUGSÁGOK

Az igazmondó ajak megáll mindörökké, a hazugságnak nyelve pedig egy
szempillantásig. (Péld 12,17)

Évekkel ezelőtt, az egyik munkanap végén éppen a betegek kartonjait
rendezgettem, amikor megcsörrent a telefon. Az orvosi szobából rögtön
egy türelmetlen hang hallatszott: "Ha Mr. Smith az, mondja meg neki,
hogy nem vagyok itt. Ma már képtelen vagyok még egyszer
végighallgatni." Azt feleltem, "ha ő az, majd azt mondom, hogy nagyon
elfoglalt." Bár az orvosnak ez láthatóan nem tetszett, és tudtam, hogy
nagyon fáradt már a hosszú nap végén, de nem voltam hajlandó hazudni a
kedvéért.
"Ha tudná rólam, hogy apró hazugságokat szoktam mondani, akkor is
szívesen alkalmazna?" Hosszú csend következett, majd megszólalt: "Nem,
azt hiszem, nem alkalmaznám."
Néha könnyebbnek tűnik "egy apró hazugság", mint tapintatosan elmondani
a teljes igazságot. Pedig a körülöttünk lévők, - családunk tagjai,
munkatársaink, munkaadóink, - bizony árgus szemekkel figyelik
szavainkat és életünket. Isten minden cselekedetünkben
feddhetetlenségre hív minket, mely része a Krisztusról szóló
bizonyságtételünknek.

Imádság: Köszönjük Istenünk Szent Lelkedet, mely arra buzdít, hogy
utadon kövessünk téged. Segíts mindig meghallanunk halk és szelíd
hangodat. Ámen.

Az őszinteség része a Krisztusról szóló tanúságtételünknek.
Katie Jantzi (Ontario, Kanada)

IMÁDKOZZUNK ŐSZINTESÉGÉRT!