Csendes Percek augusztus 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Aug. 1., K, 03:41:02 CEST

                       2006. augusztus 1. kedd

Fil 3,4-10.

4 Pedig nekem lehetne bizakodásom a testben is. Ha másvalaki úgy
gondolja, hogy testben bizakodhat, én méginkább: 5 nyolcadik napon
metéltek körül, Izráel népéből, Benjámin törzséből származom, héber a
héberek közül, törvény szempontjából farizeus, 6 buzgóság szempontjából
az egyház üldözője, a törvényben követelt igazság szempontjából
feddhetetlen voltam. 7 Ellenben azt, ami nekem nyereség volt, kárnak
ítéltem a Krisztusért. 8 Sőt most is kárnak ítélek mindent Krisztus
Jézus, az én Uram ismeretének páratlan nagyságáért. Őérte kárba veszni
hagytam, és szemétnek ítélek mindent, hogy Krisztust megnyerjem. 9 Hogy
kitűnjék rólam őáltala: nincsen saját igazságom a törvény alapján,
hanem a Krisztusba vetett hit által van igazságom Istentől a hit
alapján, 10 hogy megismerjem őt és feltámadása erejét, valamint a
szenvedéseiben való részesedést, hasonlóvá lévén az ő halálához, 11
hogy valamiképpen eljussak a halottak közül való feltámadásra.

                              ÚJ ÉNEK

Új éneket adott a számba, Istenünknek dicséretét. (Zsolt 40,4)

Ötvenéves koromban elhatároztam, hogy énekleckéket veszek; találtam is
egy tapasztalt tanárt. A technikai gyakorlás keretében azt kérte,
teljesen engedjem lazára az állkapcsomat, és a nyelvem se legyen merev.
El kellett képzelnem, amint a levegő a rekeszizmoktól elindulva végül a
szájon keresztül kiáramlik. Éreztem, hogy jól meg kell értenem a
hangképzés mechanizmusát, ezért sok kérdést tettem fel. "Csak nyissa
nagyra a száját, és énekeljen szabadon!" - mondogatta a tanárom.
Az éneklés nem könnyű mesterség. Komoly fizikai erőkifejtést is
igényel. Különböző skálázások segítségével szorgalmasan gyakoroltam.
Egyik napon azután végre ráéreztem, és nyílt, tiszta, szépen csengő
hangon énekeltem.
Ahogyan én küzdöttem a hangképző gyakorlatokkal, úgy akadhatunk el néha
az Isten-keresés folyamatában, és teljesen szem elől téveszthetjük őt.
Keressük a tökéletes imádsági formulát, vagy a legjobb
bibliatanulmányozási módszert, ahelyett, hogy egyszerűen csak
elcsendesednénk igéje felett, és szívünkkel figyelnénk rá. De már
"ráéreztem": csak rá kell hagyatkoznunk Isten akaratára, és Istenünk
dicséretét kell zengenünk.

Imádság: Istenünk, nyisd meg szívünket, hogy felragyoghass bennünk.
Szeretnénk felszabadultak lenni jelenlétedben és örülni szeretetedben.
Ámen.

Ne az Istenhez vezető tökéletes utat keresd, egyszerűen kövesd
felszabadult szívvel Krisztust!
Linda Thompson (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÉNEKESEKÉRT!