Csendes Percek április 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Ápr. 30., V, 03:41:01 CEST

                      2006. április 30. vasárnap

Lk 10,38-42.

38 Amikor továbbhaladtak, betért egy faluba Jézus, ahol egy Márta nevű
asszony a házába fogadta. 39 Volt ennek egy Mária nevű testvére, aki
leült az Úr lábához, és hallgatta beszédét. 40 Márta pedig teljesen
lefoglalta magát a sokféle szolgálattal. Ezért előállt Márta, és így
szólt: "Uram, nem törődsz azzal, hogy a testvérem magamra hagyott a
szolgálatban? Mondd hát neki, hogy segítsen!" 41 Az Úr azonban így
felelt neki: "Márta, Márta, sok mindenért aggódsz és nyugtalankodsz, 42
pedig kevésre van szükség, valójában csak egyre. Mária a jó részt
választotta, amelyet nem vehetnek el tőle."

                            MI A FONTOS?

Jézus mondta: Pedig kevésre van szükség, valójában csak egyre. Mária a
jó részt választotta. (Lk 10,42)

Sokakhoz hasonlóan gyakran én is hol egyik, hol másik dologhoz kapok.
Egyik fárasztó napom után egy megbeszélésre mentem. Alig volt időm
hazamenni, átöltözni, hogy odaérjek a tornaórára. De a férjemnek és a
gyerekeimnek más terve volt - ők éppen akkor beszélgetni szerettek
volna velem! A férjemnek különösen rossz napja volt. Amilyen türelmesen
csak tudtam meghallgattam, de közben azon morfondíroztam, mennyi időm
maradhat, hogy odaérjek a tornára. Amikor mindenkitől elköszöntem, a
kisebbik fiam megszólalt: "Talán, azért felhívhatlak, hogy elmeséljem,
milyen napom volt?" Mélyet sóhajtottam, leültem, és azt mondtam:
"Meséld el, milyen napod volt!"
Aznap megtanultam, mit jelent az igazán fontos dolgokra figyelni. Túl
gyakran csak elhadarok egy imádságot, és már futok is a dolgaim után.
Nem olvasom a Bibliát, mert nem győzöm ellátni a napi teendőimet.
Gyakran fordul elő, hogy nem figyelek arra a belső hangra, ami Isten
szeretetének megmutatására ösztönöz.
Az életem nem tükrözi a helyes fontossági sorrendet. A torna fontos, de
nem annyira, mint a fiam. A család, a munka, a barátok fontosak, de
Isten sokkal fontosabb. Újra és újra tanulom, hogy az "egyetlen"
szükséges dologra koncentráljak.

Imádság: Drága Istenünk, segíts nekünk, hogy elsősorban rád figyeljünk,
hogy megtaláljuk a helyes sorrendet. Ámen.

A mindennapi életem kifejezi, mi a fontos számomra?
Lynn Gilliam (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ELFOGLALT SZÜLŐKÉRT!