Csendes Percek április 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Ápr. 28., P, 03:41:02 CEST

                       2006. április 28. péntek

1Jn 2,7-17.

7 Szeretteim, nem új parancsolatot írok nektek, hanem egy régi
parancsolatot, amely kezdettől fogva megvan nálatok: ez a régi
parancsolat az az ige, amelyet hallottatok. 8 Viszont új parancsolatot
írok nektek: azt, ami igaz őbenne és tibennetek, hogy múlik a sötétség,
és már fénylik az igazi világosság. 9 Aki azt mondja, hogy a
világosságban van, de gyűlöli a testvérét, az még mindig a sötétségben
van. 10 Aki szereti a testvérét, az a világosságban van, és nincs benne
semmi megbotránkoztató; 11 aki pedig gyűlöli a testvérét, az a
sötétségben van, és a sötétségben jár, és nem tudja, hova megy, mert a
sötétség megvakította a szemét.
12 Írok nektek, gyermekek, mert megbocsáttattak bűneitek az ő nevéért.
13 Írok nektek, apák, mert ismeritek azt, aki kezdettől fogva van. Írok
nektek, ifjak, mert legyőztétek a gonoszt. 14 Írtam nektek, gyermekek,
mert ismeritek az Atyát. Írtam nektek, apák, mert ismeritek azt, aki
kezdettől fogva van. Írtam nektek, ifjak, mert erősek vagytok, és Isten
igéje lakik bennetek, azért legyőztétek a gonoszt. 15 Ne szeressétek a
világot, se azt, ami a világban van. Ha valaki szereti a világot, abban
nincs meg az Atya szeretete. 16 Mert mindaz, ami a világban van, a test
kívánsága, a szem kívánsága, és az élettel való kérkedés, nem az
Atyától, hanem a világtól van. 17 A világ pedig elmúlik, és annak
kívánsága is; de aki Isten akaratát cselekszi, megmarad örökké.

                          SZORULT HELYZETBEN

Ne szeressétek a világot, se azt, ami a világban van. A világ pedig
elmúlik, és annak kívánsága is. (1Jn 2,15.17)

Zavarban voltam. 34 éves apaként egy papírdobozokból készített
útvesztőben rekedtem. Nem is képzeltem, milyen sötét és meleg lehet ott
bent. Ahogy beszorulva feküdtem az egyik doboz koromfekete belsejében,
hallottam az izgatott gyerekek hangját, akik mögöttem álltak a sorban.
Kellemetlen helyzetben voltam. Tudnom kellett volna, hogy nem fogok
beférni egy olyan útvesztőbe, ami a gyerekek számára készült. A
legrosszabb az volt, amikor hallottam, hogy az ifjúsági vezető
segítségemre küldött valakit. A háttérben mindenki nevetett.
Néha ugyanígy bennrekedünk az élet harapófogójában, ahogy én az
útvesztőben. Folytatjuk a dolgainkat a régi módon, bár tudjuk, bajba
sodor bennünket. Miért nem próbáljuk meg ezt elkerülni? Csak akkor
fordulunk Istenhez, ha már egy csomó dolgot összezavartunk. Ha
kezdettől követnénk Isten útját, nem lenne annyi kudarcunk. (Péld
14,12)
Hálás vagyok az Úr kegyelméért és bocsánatáért, és hogy mindig
válaszol, ha hívjuk. (Jer 33,3)

Imádság: Szerető Istenünk, segíts, hogy téged keressünk, ha kudarcaink
vannak. Szeretnénk követni szavad útmutatását, hogy ne kerüljünk bele
saját csapdánkba. Ámen.

Hol vagyok a leginkább szorult helyzetben?
Aaron Swavely (Pennsylvania, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ IFJÚSÁGI VEZETŐKÉRT!
_____________________________

Könyvajánlat:

W. Ian Thomas: Ha elveszek, hát vesszek el!
Eszter könyve – bibliatanulmány
(zsebkönyv, 88 oldal, 500 Ft)

Eszter könyve történelmileg pontos és Isten a szerzője. A történetet
allegóriának használom olyan krisztusi igazságok tisztázására és
szemléltetésére, amelyek a Bibliában máshol egyértelműen megtalálhatók
és bizonyítottak, és mindegyikük tökéletes összhangban áll a teljes
kijelentéssel.
A fentieket előrebocsátva már nem is szükséges mondanom, hogy nem
formálok semmilyen jogot Eszter könyvének kizárólagos magyarázatára,
hanem egyszerűen hozzáteszem gondolataimat ahhoz a számtalan
gondolathoz, amelyeket mások előttem jogosan tettek közzé – írja
a szerző.

Evangéliumi kiadó
1066 Budapest, Ó utca 16.
rendeles at evangeliumikiado.hu