Csendes Percek április 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Ápr. 13., Cs, 03:41:01 CEST

                     2006. április 13. csütörtök

Jn 13,5-17.

5 Azután Jézus vizet öntött a mosdótálba, és elkezdte a tanítványok
lábát mosni, és törölni azzal a kendővel, amellyel körül volt kötve. 6
Eközben Simon Péterhez ért. Az így szólt hozzá: "Uram, te mosod meg az
én lábamat?" 7 Jézus így válaszolt neki: "Amit én teszek, most még nem
érted, de később majd megérted." 8 Péter így szólt hozzá: "Az én
lábamat nem mosod meg soha." Jézus így válaszolt neki: "Ha nem moslak
meg, semmi közöd sincs hozzám." 9 Simon Péter erre ezt mondta neki:
"Uram, ne csak a lábamat, hanem a kezemet, sőt a fejemet is!" 10 Jézus
így szólt hozzá: "Aki megfürdött, annak csak arra van szüksége, hogy a
lábát mossák meg, különben teljesen tiszta. Ti is tiszták vagytok, de
nem mind." 11 Mert tudta, ki árulja el, azért mondta: "Nem vagytok
mindnyájan tiszták."
12 Miután megmosta a lábukat, és felvette a felsőruháját, ismét
letelepedett, és ezt mondta nekik: "Értitek, hogy mit tettem veletek?
13 Ti így hívtok engem: Mester, és Uram, és jól mondjátok, mert az
vagyok. 14 Ha tehát megmostam a ti lábatokat, én, az Úr és a Mester,
nektek is meg kell mosnotok egymás lábát. 15 Mert példát adtam nektek,
hogy amint én tettem veletek, ti is úgy tegyetek. 16 Bizony, bizony,
mondom néktek: a szolga nem nagyobb az uránál, sem a küldött nem
nagyobb annál, aki elküldte. 17 Ha tudjátok ezeket, boldogok lesztek,
ha így cselekesztek.

                             SZOLGÁLAT

Bizony, bizony mondom néktek: a szolga nem nagyobb az uránál, sem a
küldött nem nagyobb annál, aki elküldte. (Jn 13,16)

Nemrégiben mozambique-i zarándokutunk alatt a meglátogatott
gyülekezetek biztosítottak szerény ételt számunkra. Mielőtt
imádkoztunk, a gyülekezet tagjai egy kanna vízzel és törülközővel
jöttek felénk, hogy megmossák a kezünket. Ezt a szolgálatot nagy
örömmel végezték.
Ekkor visszaemlékeztem, hogyan mosta meg Jézus a tanítványok lábát az
utolsó vacsora előtt. Jézus célja nem csak az volt, hogy
vendégszeretetet tanúsítson, hanem az is, hogy illusztrálja a szolgálat
jelentését. Az önkéntes munkára gondoltam, amit végeztem és arra, hogy
mi motivált akkor. Jézus nem azt mondta, hogy csak akkor kell másokat
szolgálnunk, amikor kedvünk van hozzá, hanem ez kell, hogy legyen az
ismertetőjelünk.
Isten szolgálni hívott el minket. Az ő eszközei vagyunk, és az
irányítása alatt kell munkálkodnunk. A jutalmunk a bővelkedő élet, amit
Isten ad nekünk, amikor megtapasztaljuk szolgálatunk gyümölcseit. Úgy
érzem, hogy Isten a kényelmes életemből a szolgálatba akar áthelyezni.
Ezelőtt a keresztyén szolgálatra teherként gondoltam, most áldásként
élem meg.

Imádság: Segíts Istenünk, hogy a szolgáid lehessünk. Mutasd meg
szolgálatod igaz örömét. Ámen.

Isten arra hívott, hogy szolgáló életünk legyen!
Mark Hrabe (Arizona, USA)

IMÁDKOZZUNK SZOLGÁLÓ SZÍVÉRT!