Csendes Percek április 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Ápr. 9., V, 03:41:00 CEST

                      2006. április 9. vasárnap

Lk 19,37-40.

37 Mikor pedig már közeledett az Olaj-fák hegyének lejtőjéhez, a
tanítványok egész sokasága örvendezve fennhangon dicsérni kezdte Istent
mindazokért a csodákért, amelyeket láttak, 38 és ezt kiáltották:
"Áldott, a király, aki az Úr nevében jön! A mennyben békesség, és
dicsőség a magasságban!" 39 A sokaságból néhány farizeus ezt mondta
neki: "Mester, utasítsd rendre tanítványaidat!" 40 De ő így válaszolt:
"Mondom nektek, ha ezek elhallgatnak, a kövek fognak kiáltani."

                             MÉG ITT IS

A sokaságból néhány farizeus ezt mondta Jézusnak: "Mester, utasítsd
rendre tanítványaidat!" (Lk 19,39)

Virágvasárnap, keresztülsétálva a templomkertben, a növénytartóban egy
drótokkal szorosan körbetekert fémdarabra lettem figyelmes. Ösztönösen
érte nyúltam, de rögtön visszahúztam a kezem. Megmutattam a fémdarabot
a segédlelkésznek, aztán megegyeztünk, hogy kihívjuk a rendőrséget. A
rendőrök megrettenve visszavonultak, és szóltak a tűzszerészeknek. A
bombaszakértők rápillantottak a tárgyra, és arra utasítottak minket,
távozzunk a templom területének egy távoli szegletébe.
Noha megrémültünk, úgy döntöttünk, hogy a templom közösségi termében
megtartjuk az istentiszteletet. Ez biztonságos messzeségben volt a
tárgytól, ami hamis bombának bizonyult. Sohasem jöttünk rá, kik tették
oda, és mit ártottunk nekik, de az istentisztelet elmulasztására ezután
sem gondoltunk.
Van valami a Jézus Krisztusról szóló evangéliumban, ami néha félelmet
ébreszt azokban, akiknek épp az a dolguk, hogy reményt adjanak
másoknak. Jézus meghozta a jó hírt Jeruzsálemnek, és megölték emiatt. A
keresztyének, akik az ő példáját követték, azt tapasztalták, hogy
áldozatos munkájukért cserébe üldöztetést, szenvedést kell eltűrniük,
sőt még életüket is elveszíthetik. Az Isten népéhez való csatlakozásunk
csodálkozást, félelmet, üldözést és dicsőséget is hozhat.

Imádság: Bármilyen keresztünk legyen is, Urunk Jézus, mégis dicsőítjük
neved! Ámen.

A Jézus Krisztusról szóló evangélium biztos reményt nyújt!
Frank Ramirez (Pennsylvania, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÜLDÖZÖTTEKÉRT!