Csendes Percek szeptember 25.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Sze. 25., V, 03:41:00 CEST

                    2005. szeptember 25. vasárnap

Mk 13,1-13.

1 Amikor Jézus kifelé ment a templomból, egyik tanítványa így szólt
hozzá: "Mester, nézd, mekkora kövek és mekkora épületek!" 2 Jézus ezt
mondta neki: "Látod ezeket a nagy épületeket? Nem marad itt kő kövön,
amit le ne rombolnának."
3 Amikor azután az Olajfák hegyén ült, a templommal átellenben, maguk
között megkérdezte tőle Péter, Jakab, János és András: 4 "Mondd meg
nekünk, mikor lesz ez, és mi lesz annak a jele, amikor mindez
beteljesedik?" 5 Jézus pedig így kezdett beszélni hozzájuk:
"Vigyázzatok, hogy meg ne tévesszen valaki titeket. 6 Sokan jönnek majd
az én nevemben, és azt mondják: Én vagyok! - és sokakat megtévesztenek.
7 Amikor pedig háborúk zaját vagy háborúk hírét halljátok, meg ne
rémüljetek! Ennek meg kell lennie, de ez még nem a vég. 8 Mert nemzet
nemzet ellen és ország ország ellen támad, többfelé földrengések és
éhínségek lesznek: a vajúdás kínjainak a kezdete mindez!" 9 "Ti pedig
vigyázzatok magatokra: mert bíróságoknak adnak át titeket,
zsinagógákban vernek meg, helytartók és királyok elé állítanak énértem,
bizonyságul nekik. 10 Előbb azonban minden nép között hirdetni kell az
evangéliumot. 11 Amikor pedig elhurcolnak és átadnak titeket, ne
aggódjatok előre, hogy mit mondjatok, hanem ami megadatik nektek abban
az órában, azt mondjátok, mert nem ti vagytok, akik szóltok, hanem a
Szentlélek. 12 Akkor testvér a testvérét, apa a gyermekét adja majd
halálra, gyermekek támadnak szüleik ellen, és vesztüket okozzák, 13 és
mindenki gyűlöl majd titeket az én nevemért; de aki mindvégig kitart,
az üdvözül."

                           A MENNY VÁRHAT

Előbb azonban minden nép között hirdetni kell az evangéliumot. (Mk
13,10)

Manapság sokan olvasnak elragadtatás utáni életet bemutató regényeket,
melyek a Jelenések könyvének egy igeszakaszán alapulnak. Ez a teológia
azt sugallja, hogy a végidőkben élő keresztyének felemeltetnek a
mennybe, mielőtt az ún. "nagy nyomorúság" (Jel 7,14) bekövetkezne. De
mi fog történni azokkal, akik visszamaradnak a földön? E népszerű
kötetek szerzői töprengenek, és - a könyvek kelendőségéből ítélve - ez
a gondolat milliók fantáziáját mozgatta meg.
Miért érdekel bennünket ezeknek a könyveknek a tárgya? Gyanítom, hogy
milliók vannak, akik a világ jelenlegi traumás felfordulását úgy
tekintik, mint a végidők jeleit. A legutóbbi terrorista cselekmények
megkísértenek, hogy borúlátók legyünk, és egy jobb világba akarjunk
menekülni.
Az erőszak földet rengető híre ellenére hiszem, hogy elsősorban Isten
békességére van szükségem. Jézus azt mondta: mielőtt eljön a vég,
"minden nép között hirdetni kell az evangéliumot". Tehát a jó hír
közzététele a hívők elsődleges feladata. Isten sáfárai és követei
vagyunk ebben a világban. Keressük az elveszetteket! A menny várhat.

Imádság: Istenünk, bocsásd meg, hogy sokszor adósok maradtunk a
bizonyságtétellel. Segíts, hogy követeidként szolgáljuk
felebarátainkat. Ámen.

Mit teszünk az igazságért és a békéért a világban?
David W. Poe (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ EVANGÉLIUM TERJESZTÉSÉÉRT!