Csendes Percek szeptember 21.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Sze. 21., Sze, 03:41:01 CEST

                     2005. szeptember 21. szerda

Mk 10,46-52.

46 Azután Jerikóba értek, és amikor Jézus tanítványaival és elég nagy
sokasággal kifelé ment Jerikóból, egy vak koldus, Bartimeus, a Timeus
fia ült az út mellett. 47 Amikor meghallotta, hogy a názereti Jézus az,
így kiáltott fel: "Dávid Fia, Jézus, könyörülj rajtam!" 48 Többen is
rászóltak, hogy hallgasson, ő azonban annál inkább kiáltozott: "Dávid
Fia, könyörülj rajtam!" 49 Jézus megállt és ezt mondta: "Hívjátok ide!"
Odahívták a vakot ezekkel a szavakkal: "Bízzál! Kelj fel! Hív téged!"
50 Ő pedig ledobta felsőruháját, felugrott, és odament Jézushoz. 51
Jézus megkérdezte tőle: "Mit kívánsz, mit tegyek veled?" A vak ezt
mondta: "Mester, hogy újra lássak." 52 Jézus ekkor így szólt hozzá:
"Menj el, a hited megtartott téged." És azonnal újra látott, és követte
őt az úton.

                      A KÖNYÖRÜLET GYAKORLÁSA

(Bartimeus) ... így kiáltott fel: "Dávid Fia, Jézus, könyörülj rajtam!"
(Mk 10,47)

Sokan hallották a tömegben, hogy Bartimeus könyörületért kiáltott.
Jézusnak volt gondja arra, hogy megálljon, szót váltson vele, és
meggyógyítsa őt. Bartimeus, aki vak volt, ledobta magáról a kabátját,
felugrott, és Jézushoz sietett. Nem kerülte el Jézus figyelmét, hogy
könyörületért esedezett.
Amikor egy barátom elárult engem, mélyen megbántódtam. Arra gondoltam,
hogy senkit se érdekel, mit érzek belül. Ó, mennyire vágytam arra, hogy
meghallgasson valaki! De úgy tűnt, senki sem törődik velem.
Idővel megértettem, hogy Isten gondomat viselte, és nem feledkezett meg
rólam akkor sem, amikor más rám se hederített. Fájdalmas élményem
biztosított engem Isten szeretetéről és korlátlan hatalmáról.
Tudatosult bennem, hogy Krisztus mindig meghallja, ha könyörületért
fohászkodom, és felismertem, hogy én is lehetek érzékeny a körülöttem
élők kiáltására.
Kinek van ma szüksége a te jelenlétedre és megnyugtató szavaidra? Te is
lehetsz Isten kegyelmének a követe.

Imádság: Drága Istenünk, segíts, hogy érzékenyek legyünk a körülöttünk
élők szükségeire. Taníts minket, hogy Jézushoz hasonlóak legyünk. Ámen.

Isten megérti szívünk legmélyebb sóvárgásait, és segítő kezet nyújt.
Thomas Jakob (Mumbai, India)

IMÁDKOZZUNK, HOGY GONDOSKODÓK ÉS FIGYELMESEK LEGYÜNK!