Csendes Percek szeptember 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Sze. 19., H, 03:41:00 CEST

                      2005. szeptember 19. hétfő

Mk 14,3-9.

3 Amikor Betániában a leprás Simon házában volt Jézus, és asztalhoz
telepedett, odament egy asszony, akinél valódi és drága nárduskenet
volt egy alabástrom tartóban: ezt az alabástrom tartót feltörte, és
ráöntötte a kenetet Jézus fejére. 4 Egyesek bosszankodtak magukban:
"Mire való a kenetnek ez a pazarlása? 5 Hiszen el lehetett volna ezt
adni több, mint háromszáz dénárért, és a pénzt a szegényeknek
szétosztani." És megharagudtak az asszonyra, 6 de Jézus ezt mondta:
"Hagyjátok őt! Miért bántjátok? Hiszen jót tett velem, 7 mert a
szegények mindig veletek vannak, és amikor csak akartok, jót tehettek
velük, én azonban nem leszek mindig veletek. 8 Megtette, ami tőle telt:
előre megkente a testemet a temetésre. 9 Bizony, mondom néktek, hogy az
egész világon bárhol hirdetik majd az evangéliumot; amit ez az asszony
tett, azt is elmondják majd az ő emlékezetére."

                          AMIRE KÉPES VAGY

András így szólt hozzá: "Van itt egy gyermek, akinél van öt árpakenyér
és két hal, de mi ez ennyinek?" (Jn 6,8-9)

Mint a legtöbb gyerek, az én fiam is mindenben részt akart venni, amit
csináltam. Amikor azt látta, hogy nehéz dobozokat cipelek, mellém állt,
és kis kezét a teher alá téve, ott buzgólkodott mellettem. Miután
holtfáradtan leültem, ő is odazöttyent mellém, kis kezével megtörölte a
homlokát, és derűs arccal odaszólt nekem: "Hű, apu, ez aztán kemény
munka volt!"
Őszintén szólva, nem mondhatnám, hogy nagy segítség lett volna, de az ő
derűs igyekezete mégis megkönnyítette a munkát. Nem sokat emelt, de ami
tőle tellett, azt megtette. Ennél többet nem lehet senkitől sem
kívánni. De a sok kéz sokra megy, kivált, ha szívből állnak a dologhoz.
Szeretem a mondást: "nem egyforma a teljesítmény, de egyenlő az
áldozat." Isten nem kíván tőlünk lehetetlent, csak azt, ami lehetséges.
Igényli a törekvésünket, hogy azután valami meglepőt hozzon ki belőle.
Amint a fiú esetében, akinek a kenyerével és halával Jézus ötezer
embert megelégített. Talán nem tudunk sokat tenni az asztalra, de Isten
a kevéssel is ünnepi lakomát képes rendezni, ha szívesen adtuk.

Imádság: Atyánk, adj mindannyiunknak erőt, hogy a tőlünk telhető
legjobbat tegyük. Szeretnénk olyanok lenni, akikre mindig számíthatsz.
Ámen.

Ha megtesszük, amit tudunk, Isten megteszi, amire nem vagyunk képesek.
Dean Mailes (Missouri, USA)

IMÁDKOZZUNK A KERESZTYÉNEK KÖZÖTTI EGYÜTTMŰKÖDÉSÉRT!