Csendes Percek szeptember 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Sze. 13., K, 03:41:01 CEST

                      2005. szeptember 13. kedd

Róm 8,31-39.

31 Mit mondjunk tehát erre? Ha Isten velünk, ki lehet ellenünk? 32 Aki
tulajdon Fiát nem kímélte, hanem mindnyájunkért odaadta, hogyne
ajándékozna nekünk vele együtt mindent? 33 Ki vádolná Isten
választottait? Isten, aki megigazít. 34 Ki ítélne kárhozatra? A
meghalt, sőt feltámadt Jézus Krisztus, aki az Isten jobbján van, és
esedezik is értünk? 35 Ki választana el minket a Krisztus szeretetétől?
Nyomorúság, vagy szorongattatás, vagy üldözés, vagy éhezés, vagy
mezítelenség, vagy veszedelem, vagy fegyver? 36 Hiszen meg van írva:
"Teérted gyilkolnak minket nap mint nap, annyira becsülnek, mint
vágójuhokat." 37 De mindezekkel szemben diadalmaskodunk az által, aki
szeret minket. 38 Mert meg vagyok győződve, hogy sem halál, sem élet,
sem angyalok, sem fejedelmek, sem jelenvalók, sem eljövendők, sem
hatalmak, 39 sem magasság, sem mélység, sem semmiféle más teremtmény
nem választhat el minket az Isten szeretetétől, amely megjelent Jézus
Krisztusban, a mi Urunkban.

                         ÁLDOTT BIZONYOSSÁG

Pál írja: "Mert meg vagyok győződve, hogy sem halál, sem élet, sem
angyalok, sem fejedelmek, sem jelenvalók, sem eljövendők, sem hatalmak,
sem magasság, sem mélység, sem semmiféle más teremtmény nem választhat
el minket az Isten szeretetétől, amely megjelent Jézus Krisztusban, a
mi Urunkban." (Róm 8,38-39)

Hosszú éveken keresztül káplánokat képeztem ki egy nagy egyetemi
kórházban. Ez idő alatt betegek ezreivel találkoztam, akik szövettani
vizsgálat eredményére vártak, súlyos műtét előtt álltak, krónikus
betegséggel kellett megküzdeniük, és sokszor meg kellett békélniük
közelgő halálukkal. Gyakran idéztem ezeknek a betegeknek és
hozzátartozóiknak a Róm 8 üzenetét. Ez és más szakaszok is arról
biztosítanak minket, hogy Isten soha nem hagy magunkra a szükség
idején.
Pár évvel a nyugdíjazásom után megtudtam, hogy négy artéria a szívemben
csaknem teljesen elzáródott, és ez azt jelentette, hogy négyszeres
bypass műtétnek fognak alávetni. Három nappal a műtétem előtt a Róm
8,38-39 teljesen új értelmet nyert a számomra. Az igevers, ami eddig is
része volt a munkámnak, most személyessé lett.
A műtétre készülődve ebből merítettem bizonyosságot Isten örökkévaló
szeretetéről és gondoskodásáról.

Imádság: Drága Istenünk, köszönjük, hogy szavaidat valóságossá és
személyessé teszed számunkra a szükség és a bizonytalanság idején.
Ámen.

A Szentírás mely része biztosít minket Isten jelenlétéről?
Russell C. Striffler (Arkansas, USA)

IMÁDKOZZUNK A KÓRHÁZI ÉS HOSPICE LELKÉSZEKÉRT!