Csendes Percek szeptember 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Sze. 6., K, 03:41:01 CEST

                       2005. szeptember 6. kedd

Jób 11,13-18.

13 Ha hozzá fordítod szívedet, és felé terjeszted kezedet,
14 ha álnokság tapad kezedhez, távolítsd el, ne engedd, hogy sátradban
csalárdság lakozzék!
15 Akkor szégyen nélkül emelheted föl arcodat, erős leszel, és nem kell
félned.
16 Elfelejted a nyomorúságot, úgy gondolsz rá, mint elmúlt árvízre.
17 Fényesebbé lesz élted a déli verőfénynél, a homály is olyan lesz,
mintha reggel volna.
18 Akkor majd bízol, mert lesz reménységed, körülnézel és nyugodtan
lefekszel.

                          AZ ÁRVÍZ ELMÚLT

Cófár azt mondta Jóbnak: "Elfelejted a nyomorúságot, úgy gondolsz rá,
mint elmúlt árvízre." (Jób 11,16)

Nagy nyomorúságban voltam. Rákos betegen kétségek között gyötrődtem.
Vajon sikerült-e a műtét? Ki fog-e újulni a betegség? Mi lesz a
családommal, ha én meghalok? Ezekkel a gondolatokkal ébredtem minden
reggel, és feküdtem le minden este. Hiába próbáltam Isten ígéreteire
koncentrálni, a rák sötét fellege vett körül. Amikor Cófár szavait
olvastam, lehetetlennek tűnt, hogy egyszer én is úgy fogok a
nyomorúságomra gondolni, mint elmúlt árvízre. Mégis hitben félénken,
"lábujjhegyre állva", kezemet Isten felé emelve kértem őt, tegye ezt az
ígéretet valósággá számomra.
Évek múlva, amikor ismét erre az igére bukkantam, és hangosan
felolvastam, a lelkemben visszhangzott: "Igen! Igaz!" Csodálkozva és
örömmel ismertem fel, hogy a rák már nem uralja a gondolataimat és a
mindennapjaimat, megszabadultam tőle. Persze a betegség sok mindenben
megváltoztatott - főleg jó irányba -, mégis meglepődve láttam, hogy a
nyomorúságom szertefoszlott, már csak emlék. Az Úr az igét, ami valaha
felfoghatatlan volt számomra, mindennapi tapasztalattá tette.

Imádság: Vigasztaló Istenünk, köszönjük neked, hogy szavad akkor is
igaz, ha felfoghatatlan számunkra. Növeld a hitünket, hogy egyre jobban
bízni tudjunk ígéreteidben. Ámen.

Isten ígéretei nagyobbak a mi nyomorúságainknál.
Marion Speicher Brown (Dél-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKNÉL NEMRÉG RÁKOT DIAGNOSZTIZÁLTAK!