Csendes Percek szeptember 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Sze. 4., V, 03:41:00 CEST

                     2005. szeptember 4. vasárnap

Mt 5,38-42.

Jézus szavai: 38 "Hallottátok, hogy megmondatott: Szemet szemért, fogat
fogért. 39 Én pedig azt mondom nektek, hogy ne szálljatok szembe a
gonosszal, hanem annak, aki arcul üt jobb felől, tartsd oda másik
arcodat is. 40 Ha valaki pereskedni akar veled, és el akarja venni az
alsó ruhádat, engedd át neki a felsőt is. 41 Ha pedig valaki egy
mérföldnyi útra kényszerít, menj el vele kettőre. 42 Aki kér tőled,
annak adj, és aki kölcsön akar kérni tőled, attól ne fordulj el."

                         UGYANAZ A KEGYELEM

Ha pedig nem bocsátotok meg az embereknek, Atyátok sem bocsátja meg a
ti vétkeiteket. (Mt 6,15)

Az egyik nap felhívott egy barátom, és jelezte, hogy az a fiú akar majd
beszélni velem, aki a vakok iskolájában a legundokabb volt velem
szemben. Gyermekkorom szörnyű érzései és eseményi tolultak rögtön újra
elém. Milyen egyszerű lett volna visszautasítani ezt a telefonhívást!
Várakozás közben alig tudtam a munkámra figyelni, az járt a fejemben,
vajon ez is csak egy újabb trükk arra, hogy szórakozzon velem?
Amikor végre megszólalt a telefon, felkészültem a gúnyolódó és
rosszindulatú megjegyzésekre. Legnagyobb megdöbbenésemre azonban azért
hívott, hogy bocsánatot kérjen mindazért, amit szóban, vagy tettben
ellenem elkövetett. Alig hittem a fülemnek. Az osztály legelvetemültebb
tagja a bocsánatomat kéri! Mi mást tehettem volna én, az újjászületett
hívő ember, mint továbbadni a kegyelmet, melyet Krisztustól kaptam!
Nehéz megbocsátani az ellenünk vétkezőknek. Emberi természetünk azt
kívánná, álljunk bosszút, vegyünk háromszoros elégtételt a bántásokért.
A bosszú azonban csak rövid ideig édes, szívünket és lelkünket
megmérgezi.

Imádság: Urunk, add nekünk kegyelmedet, hogy megbocsássunk másoknak,
ahogyan te is megbocsátottál nekünk. Ámen.

A megbocsátás felszabadít a múlt bántásainak terhétől.
Bruce Atchison (Alberta, Kanada)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKET ISKOLATÁRSAIK BÁNTANAK!