Csendes Percek október 27.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Okt. 27., Cs, 03:41:00 CEST

                     2005. október 27. csütörtök

Fil 4,2-9.

2 Evódiát intem, és Szüntükhét is intem, hogy legyen közöttük
egyetértés az Úrban. 3 Sőt téged is kérlek, hűséges munkatársam, segíts
nekik, akik együtt küzdöttek velem az evangéliumért; Kelemennel és a
többi munkatársammal is, akiknek a neve benne van az élet könyvében. 4
Örüljetek az Úrban mindenkor! Ismét mondom: örüljetek. 5 A ti
szelídségetek legyen ismert minden ember előtt. Az Úr közel! 6 Semmiért
se aggódjatok, hanem imádságban és könyörgésben mindenkor hálaadással
tárjátok fel kéréseiteket Isten előtt; 7 és Isten békessége, mely
minden értelmet meghalad, meg fogja őrizni szíveteket és
gondolataitokat a Krisztus Jézusban. 8 Egyébként pedig, testvéreim, ami
igaz, ami tisztességes, ami igazságos, ami tiszta, ami szeretetreméltó,
ami jóhírű, ha valami nemes és dicséretes, azt vegyétek figyelembe! 9
Amit tanultatok és átvettetek, hallottatok és láttatok is tőlem, azt
tegyétek, és veletek lesz a békesség Istene!

                          AZ ELSŐ MOZDULAT

Mint az aranyalma ezüsttányéron, olyan a helyén mondott ige. (Péld
25,11)

A legjobb barátnőmmel nem beszéltünk hat hónapja. Indulatosan vitáztunk
egy teológiai kérdésen. Azután persze hiányzott, és írtam neki egy
üdvözlőlapot, amelyen az állt: "A legjobb barátnak".
Egy üzenetet fűztem hozzá, hogy emlékeztessem, hogy túl régóta vagyunk
barátok ahhoz, hogy folytassuk ezt a hallgatást. "Azzal, hogy nem
beszélgetünk, nem azt tesszük, amit Isten vár tőlünk. Itt az idő, hogy
megállapodjunk, hogy nem értünk egyet egy kérdésben, és másról
beszéljünk ezután."
A barátnőm felhívott, amikor megkapta a lapot. "Tegnap éppen ezzel a
felirattal láttam egy képeslapot a boltban, és majdnem megvettem, hogy
elküldjem neked. De visszatettem. A te szereteted nagyobb, mint az
enyém."
Az a képeslap harminc évvel meghosszabbította a barátságunkat. Barátnőm
válasza megtanított, hogy sose féljek megtenni az első lépést a békülés
felé.
Ezt tette Isten is. Jobban szeretett, mint mi. Ő tette a megbékélés
irányába az első lépést azzal, hogy elküldte Jézus Krisztust, aki ránk
hagyta a békéltetés szolgálatát.

Imádság: Atyánk, add meg kegyelmedből, hogy megbékéljünk veled és
másokkal. Ámen.

Amikor a megbékélés felé mozdulunk el, Istenhez hasonlóak vagyunk.
Jean Roach (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK A HARAGBAN LÉVŐ BARÁTOKÉRT!