Csendes Percek október 21.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Okt. 21., P, 03:41:00 CEST

                       2005. október 21. péntek

Mt 7,1-5.

1 "Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek! 2 Mert amilyen ítélettel
ítéltek, olyannal ítéltettek; és amilyen mértékkel mértek, nektek is
olyannal mérnek. 3 Miért nézed a szálkát atyádfia szemében, a magad
szemében pedig miért nem veszed észre még a gerendát sem? 4 Vagy hogyan
mondhatod akkor atyádfiának: Hadd vegyem ki szemedből a szálkát! -
mikor a magad szemében ott a gerenda. 5 Képmutató, vedd ki előbb saját
szemedből a gerendát, és akkor majd jól fogsz látni ahhoz, hogy
kivehesd atyádfia szeméből a szálkát."

                        ÍTÉLETTŐL KEGYELEMIG

Boldogok az irgalmasok, mert ők irgalmasságot nyernek. (Mt 5,7)

Több hétvégén hallottam a lármát a szomszéd lakásból. Nem akartam
panaszt tenni, inkább megpróbáltam elkerülni a helyzetet, és elmentem
otthonról, amikor az emelt hangok és a veszekedés elértek egy szintet.
Egy délután találkoztam az egyik zajos szomszéddal a parkolóban, és
megszólítottam azzal, hogy szép napunk van. Ahogy beszélgettünk,
elmondta, hogy nehéz időket él meg, és semmi sem sikerül, amit tesz,
különösen a kapcsolataiban vannak kudarcélményei. Fölvetettem, hogy a
templomba járás és az olyanokkal való találkozás, akik törődnének vele,
segíthetne ebben a helyzetben. Mondtam, hogy imádkozni fogok érte.
Folytattam utam, és azon gondolkodtam, hogy korábban azért imádkoztam,
bárcsak költözne el, hogy kellemesebb lehessen az életem. Most azért
imádkozom, hogy megismerje Isten szeretetét.
Milyen gyakran megítélek másokat a viselkedésük szerint, ahelyett, hogy
mélyebbre tekintenék, hogy lássam a nehézséget az életükben. Kegyelmet
kapok Istentől életem minden napján, és rajtam múlik, hogy közvetítem-e
azt mások felé is.

Imádság: Drága Urunk, segíts meghallgatni gyermekeidet, elfogadni és
szeretni őket, ahogy te szeretsz valameny-nyiünket. Ámen.

Hogyan tudom továbbadni a kedvességet és irgalmat másoknak a mai napon?
Ellen Barrett (New York, USA)

IMÁDKOZZUNK A VISZÁLYKODÓ SZOMSZÉDOKÉRT!