Csendes Percek november 23.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Nov. 23., Sze, 03:41:01 CET

                      2005. november 23. szerda

Lk 10,38-42.

38 Amikor továbbhaladtak, betért egy faluba, ahol egy Márta nevű
asszony a házába fogadta. 39 Volt ennek egy Mária nevű testvére, aki
leült az Úr lábához, és hallgatta beszédét. 40 Márta pedig teljesen
lefoglalta magát a sokféle szolgálattal. Ezért előállt Márta, és így
szólt: "Uram, nem törődsz azzal, hogy a testvérem magamra hagyott a
szolgálatban? Mondd hát neki, hogy segítsen!" 41 Az Úr azonban így
felelt neki: "Márta, Márta, sok mindenért aggódsz és nyugtalankodsz, 42
pedig kevésre van szükség, valójában csak egyre. Mária a jó részt
választotta, amelyet nem vehetnek el tőle."

                            NEM BÁNTAM MEG

Jézus mondta: "én azért jöttem, hogy életük legyen, sőt bőségben
éljenek." (Jn 10,10)

Advent első vasárnapja volt. Elővettem a "karácsonyi dossziémat", az
elvégzendő feladatok listáit az előző évekből. Aggódni kezdtem, mikor
láttam, mennyi mindent kell elvégeznem.
Aztán találtam egy emlékeztetőt, amin ez állt: "Mária légy, ne Márta!"
Nem emlékeztem pontosan, mikor írtam, de azt azonnal tudtam, hogy
miért. Egy olyan karácsony előtti időszakban született, amikor annyira
elfoglalt voltam, hogy majdnem megfeledkeztem a karácsony valódi
jelentéséről. Ahogy most újra olvastam a feljegyzést, kértem Istent,
segítsen, hogy ne kövessem el újra ezt a hibát.
Elérkezett advent negyedik vasárnapja. Visszatekintettem mindarra, amit
az elmúlt három héten tettem, és nem bántam meg semmit. Ha nem vettem
volna meg az ajándékokat, csalódást okoztam volna a szeretteimnek. Ha
nem küldtem volna képeslapokat, elszalasztottam volna a kapcsolatot a
családdal és a barátokkal. Ha nem díszítettem volna fel a házat, az
otthonunkban és a környéken sem lett volna ünnepi hangulat. De ha
Krisztus szolgálatára és dicsőítésére nem szántam volna időt, akkor az
advent lényegét mulasztottam volna el: felkészíteni a szívemet Krisztus
fogadására.

Imádság: Drága Urunk, taníts, hogy helyesen ünnepeljük a legnagyobb
karácsonyi ajándékodat: Jézus Krisztust. Ámen.

Idén karácsonykor Mária légy, ne Márta!
Bruce Bedingfield (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK ISTENRE FIGYELŐ ADVENTI NAPOKÉRT!
_____________________________

Könyvajánlat:

Dr. Viczián Miklós: PÉLDAKÉPEI A NYÁJNAK (Bárki lehet presbiter?)
"A presbiter az egyháznak, mint Krisztus testének szolgáló tagjai,
mindig Ura vezetése alatt kell, hogy álljon. Éppen ezért nem az
egyháznak, hanem Jézus Krisztusnak a szolgája. Nem az egyháztagoknak
akar tetszeni, hanem Isten akaratának engedelmeskedik, és Neki tartozik
felelősséggel a gyülekezet előtt - minden időben!" - írja a szerző.
Hasznos kézikönyv presbiterek, presbiter-jelöltek, gyülekezeti
munkások, sőt lelkipásztorok részére egyaránt.
Ára 300,- Ft.

Ébredés Alapítvány
2119 Pécel, Pf. 17
Tel.: (28) 452-334/113 mell.