Csendes Percek november 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Nov. 15., K, 03:41:00 CET

                       2005. november 15. kedd

Jn 4,7-26.

7 Egy samáriai asszony jött vizet meríteni. Jézus így szólt hozzá: "Adj
innom!" 8 Tanítványai ugyanis elmentek a városba, hogy ennivalót
vegyenek. 9 A samáriai asszony ezt mondta: "Hogyan? Te zsidó létedre
tőlem kérsz inni, mikor én samáriai vagyok?" Mert a zsidók nem
érintkeztek a samáriaiakkal. 10 Jézus így válaszolt: "Ha ismernéd az
Isten ajándékát, és hogy ki az, aki így szól hozzád: Adj innom! te
kértél volna tőle, és ő adott volna neked élő vizet." 11 Az asszony így
szólt hozzá: "Uram, merítő edényed sincs, a kút is mély: honnan vennéd
az élő vizet? 12 Talán nagyobb vagy te atyánknál, Jákóbnál, aki ezt a
kutat adta nekünk, és aki maga is ebből ivott, sőt fiai és jószágai
is?" 13 Jézus így válaszolt neki: "Aki ebből a vízből iszik, ismét
megszomjazik, 14 de aki abból a vízből iszik, amelyet én adok neki,
soha többé meg nem szomjazik, mert örök életre buzgó víz forrásává lesz
benne." 15 Az asszony erre ezt mondta: "Uram, add nekem azt a vizet,
hogy ne szomjazzam meg, és ne kelljen idejárnom meríteni." 16 Jézus így
szólt hozzá: "Menj el, hívd a férjedet, és jöjj vissza!" 17 Az asszony
így válaszolt: "Nincs férjem." Jézus erre ezt mondta: "Jól mondtad,
hogy férjed nincs, 18 mert öt férjed volt, és akivel most élsz, nem
férjed: ebben igazat mondtál." 19 Az asszony ekkor így felelt: "Uram,
látom, hogy próféta vagy. 20 A mi atyáink ezen a hegyen imádták az
Istent, ti pedig azt mondjátok, hogy Jeruzsálemben van az a hely, ahol
Istent imádni kell." 21 Jézus így válaszolt: "Higgy nekem asszony, hogy
eljön az óra, amikor nem is ezen a hegyen, nem is Jeruzsálemben
imádjátok az Atyát. 22 Ti azt imádjátok, akit nem ismertek, mi azt
imádjuk, akit ismerünk, mert az üdvösség a zsidók közül támad. 23 De
eljön az óra, és az most van, amikor az igazi imádói lélekben és
igazságban imádják az Atyát, mert az Atya is ilyen imádókat keres
magának. 24 Az Isten Lélek, és akik imádják őt, azoknak lélekben és
igazságban kell imádniuk." 25 Az asszony így felelt: "Tudom, hogy eljön
a Messiás, akit Krisztusnak neveznek, és amikor eljön, kijelent nekünk
mindent." 26 Jézus ezt mondta neki: "Én vagyok az, aki veled beszélek."

                             EGY JOBB ÚT

Bizony, a ti gondolataitok nem az én gondolataim, és a ti utaitok nem
az én utaim - így szól az Úr. (Ézs 55,8)

Fiam építésznek tanul. Szobája irodaként is szolgál, szétszórva
hevernek mindenfelé a könyvek, papírok és sok minden más egyéb. Habár
már számtalanszor noszogattam rendrakásra, mindig talál valamilyen
kifogást a nagy rendetlenségre.
Arra gondolva, mennyire különbözőképpen látjuk a dolgokat a fiam és én,
úgy érzem valami hasonló történik Isten és mi közöttünk is. Isten
igéjében és tanításaiban benne vannak mindazok az irányvonalak,
amellyel beteljesíthetjük az ő életünkre vonatkozó elképzeléseit és
terveit. De mindig okokat és kifogásokat keresünk tetteink
igazolásához, amelyeket a Biblia elkerülendőnek tart. Nem veszünk
tudomást arról, hogy ha az ő terveit követjük, életünk jobbá válik, és
Isten vezetésének bizonyságává lesz. Az Isten szerint való élet az
egyetlen út az élet teljességéhez.

Imádság: Urunk, Istenünk, köszönetet mondunk igédért. Köszönjük az
útmutatást, amelyet életünk rendbetételéhez adsz, hogy naponkénti
döntéseink kedvesek lehessenek előtted. Ámen.

Milyen változásra van ma szükségem? A Biblia mely részét vagyok
hajlamos figyelmen kívül hagyni kényelmi szempontok miatt?
Luciria Aguirre de Jimenez (Valle del Cauca, Kolumbia)

IMÁDKOZZUNK A FELNŐTT GYERMEKEIKKEL EGYÜTT ÉLŐ SZÜLŐKÉRT!
_____________________________

Könyvajánlat:

Zászkaliczky Pál: A várakozás megszentelése - Adventi elmélkedések
Jézus születésének ünnepére készülve az áhítatok nap mint nap
megállítanak, hogy valóban ünneplőbe tudjuk öltöztetni a lelkünket, a
gondolatainkat, az érzéseinket. Az advent kitüntetett alkalom arra,
hogy megértsük Krisztus földre jöttének csodáját. Az adventi időszak
idén november utolsó vasárnapjával kezdődik.
http://www.harmat.hu/book/b200.htm
112 oldal, bolti ár: 880 Ft,- internetes ár: 792,- Ft.

Harmat Kiadó
1114, Budapest, Bukarest u. 3.
Tel/Fax: (36-1) 466-9896
harmat at harmat.hu