Csendes Percek november 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Nov. 6., V, 03:41:01 CET

                      2005. november 6. vasárnap

Jak 2,14-17.

14 Testvéreim, mit használ, ha valaki azt mondja, hogy van hite, de
cselekedetei nincsenek? Vajon üdvözítheti-e őt egyedül a hit? 15 Ha egy
férfi- vagy nőtestvérünknek nincs ruhája, és nincs meg a mindennapi
kenyere, 16 valaki pedig ezt mondja nekik közületek: Menjetek el
békességgel, melegedjetek meg, és lakjatok jól, de nem adjátok meg
nekik, amire a testnek szüksége van, mit használ az? 17 Ugyanígy a hit
is, ha cselekedetei nincsenek, halott önmagában.

                        SZOLGÁLNI KIVÁLTSÁG

Jóakarattal szolgáljatok, mint az Úrnak és nem mint embereknek; mert
tudjátok, hogy ha valaki valami jót tesz, visszakapja az Úrtól. (Ef
6,7-8)

Hitoktatást tartok egy börtönviseltek számára szolgáló rehabilitációs
központban. A múltkor, amikor megérkeztem, az egyik bentlakó megkért,
vigyem el a szomszéd megyébe egy bírósági idézésre. Magamban azonnal
visszautasítottam kérését, de azt mondtam neki, ha az intézet
engedélyezi, megfontolom a dolgot. Az óra után beszéltem az ügyeletes
vezetővel. Azt mondta, a bentlakóknak maguknak kell megszervezniük
utazásukat, általában a barátaik vagy rokonaik segítségét veszik
igénybe. Ennek az embernek senkije sem volt, már az előző idézésre is
autó-stoppal ment, jelentős távot gyalogolva.
Kérésének visszautasítására sok kifogást találtam: elfoglalt vagyok,
nem igazán biztonságos a dolog, stb. Gondolkodás közben azonban egyre
Jézusnak az idegenekkel való törődésről mondott szavai jártak a
fejemben: "mezítelen voltam, és felruháztatok, beteg voltam, és
meglátogattatok, börtönben voltam, és eljöttetek hozzám". (Mt 25,36)
Végül beláttam, hogy Isten most lehetőséget adott számomra, hogy a
gyakorlatban megvalósítsam, amiről a hitoktatáson beszélek. Ez a
tapasztalat azóta is arra emlékeztet, hogy minden nap legyek készen
kihasználni a szolgálatra kínálkozó lehetőségeket.

Imádság: Drága Urunk, segíts lelkesedéssel és szeretettel szolgálni
másoknak. Ámen.

Másoknak szolgálva Istent tiszteljük meg.
Walter N. Maris (Missouri, USA)

IMÁDKOZZUNK A BÖRTÖNVISELTEK BEILLESZKEDÉSÉÉRT!