Csendes Percek november 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Nov. 4., P, 03:41:01 CET

                       2005. november 4. péntek

Zsolt 1.

1 Boldog ember az, aki nem jár a bűnösök tanácsa szerint, nem áll a
vétkesek útjára, és nem ül a csúfolódók székére,
2 hanem az ÚR törvényében gyönyörködik, és az ő törvényéről elmélkedik
éjjel-nappal.
3 Olyan lesz, mint a folyóvíz mellé ültetett fa, amely idejében
megtermi gyümölcsét, és nem hervad el a lombja. Minden sikerül, amit
tesz.
4 Nem így járnak a bűnösök, hanem úgy, mint a polyva, amelyet szétszór
a szél.
5 Ezért nem állhatnak meg a bűnösök az ítélet idején és a vétkesek az
igazak közösségében.
6 Mert ismeri az ÚR az igazak útját, a bűnösök útja pedig semmibe vész.

                            MÉLYÖNTÖZÉS

A folyóvíz mellé ültetett fa idejében megtermi gyümölcsét, és nem
hervad el a lombja. (Zsolt 1,3)

Új házunk mögött, a kertben néhány szenvedő, szomjas narancsfa is volt.
Egy kertész azt mondta, hogy a fáknak mélyöntözésre van szükségük, ami
azt jelenti, hogy egy öntözőberendezésnek a gyökerük környékét kell
órákon át vízzel ellátnia.
Amikor elkészült és beindult az új rendszer, sokáig úgy tűnt, hogy az
apró cseppekben érkező víz nem jut el a rendeltetési helyére, csak a
föld kérgén folyik szét. Azonban néhány hét elteltével már láthatóvá
váltak a kicsiny repedések, amiken keresztül végre a föld mélyébe
juthatott a víz. Idővel virágba borultak a fák, és nemsokára megjelent
a termés!
A megkérgesedett földhöz hasonlóan nekem is volt ilyen periódus az
életemben. Engedtem, hogy az elfoglaltságaim az Urat perifériára
szorítsák. Isten szavát unalmasnak tartottam. Lelkészünk arra
bátorított, hogy olvassuk rendszeresen a Bibliát, de gyakran hangosan
kellett olvasnom, nehogy elaludjak. Azonban lassacskán változás állt
be. Elkezdtem élvezni az igeolvasást. Imaéletem fejlődött, és más lett
az igéhez való hozzáállásom. Szükségem volt arra, hogy Isten igéje a
"gyökereimet" öntözze, mélyen, hogy a kemény kéreg eltűnjön, és azt az
életet élhessem, amit Isten mindannyiunknak szán.

Imádság: Köszönjük, Istenünk, hogy türelmes vagy velünk. Bárcsak
csodálatos igéd elérné lelkünk mélyét. Ámen.

Isten igéje a legkeményebb szíveket is meglágyíthatja.
Dick Lewis (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK A BIBLIÁT OLVASÓKÉRT!