Csendes Percek május 29.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Május. 29., V, 03:41:01 CEST

                       2005. május 29. vasárnap

Jn 17,1-6.

Miután ezeket mondta Jézus, tekintetét az égre emelve így szólt:
"Atyám, eljött az óra: dicsőítsd meg a te Fiadat, hogy a Fiú is
megdicsőítsen téged, mivel hatalmat adtál neki minden halandó felett,
hogy mindazoknak, akiket neki adtál, örök életet adjon. Az pedig az
örök élet, hogy ismernek téged, az egyedül igaz Istent, és akit
elküldtél, a Jézus Krisztust. Én megdicsőítettelek téged a földön
azzal, hogy elvégeztem azt a munkát, amelyet rám bíztál, hogy
elvégezzem: és most te dicsőíts meg, Atyám, önmagadnál azzal a
dicsőséggel, amely már akkor az enyém volt tenálad, mielőtt még a világ
lett."
"Kijelentettem a te nevedet az embereknek, akiket nekem adtál a
világból. A tieid voltak, és nekem adtad őket, és ők megtartották a te
igédet.

                          EZ AZ ÖRÖK ÉLET

Az pedig az örök élet, hogy ismernek téged, az egyedül igaz Istent, és
akit elküldtél, a Jézus Krisztust. (Jn 17,3)

Az ember természeténél fogva hajlamos arra, hogy a saját méltóságát,
dicsőségét keresse, elfeledkezve másokról és Istenről. Ennek
eredményeként egyre csak a hiábavalóságot hajszolja. (Préd 1,1-6)
Azonban e gondolkodásmóddal szemben létezik egy másfajta út is. Miután
megismertem Jézus Krisztust és elkezdtem követni őt, aki minden
cselekedetével Istent dicsőítette, egyszer Jézus imádságán kezdtem
gondolkodni, ami a Jn 17-ben található.
Jézus visszatekintve az életére azt mondta, hogy azzal dicsőítette
Istent, hogy elvégezte a munkát, amelyet ő rá bízott. Amikor
végigtekintettem szolgálatom 32 évén, meg kellett kérdeznem magamtól,
mennyire tudtam én ezt megvalósítani?

Imádság: Köszönjük, Urunk, azt a gazdag életet, amely Jézus Krisztusban
lehet a miénk. Segíts úgy élni, hogy ha majd visszatekintünk az
életünkre, azt mondhassuk, hűségesen szolgáltunk neked. Ámen.

Akkor szolgáljuk Istent, ha megtesszük, amire adottságot és elhívást
kaptunk.
Paulo Lockmann (Rio de Janeiro, Brazília)

IMÁDKOZZUNK AZÉRT, HOGY A VILÁG MEGISMERJE KRISZTUST!