Csendes Percek május 21.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Május. 21., Szo, 03:41:01 CEST

                       2005. május 21. szombat

Jn 14,1-14.

Jézus szavai: "Ne nyugtalankodjék a ti szívetek: higgyetek Istenben, és
higgyetek énbennem. Az én Atyám házában sok hajlék van; ha nem így
volna, vajon mondtam volna-e nektek, hogy elmegyek helyet készíteni a
számotokra? És ha majd elmentem, és helyet készítettem nektek, ismét
eljövök, és magam mellé veszlek titeket, hogy ahol én vagyok, ott
legyetek ti is. Ahova pedig én megyek, oda tudjátok az utat."
Tamás erre így szólt hozzá: "Uram, nem tudjuk, hova mégy: honnan
tudnánk akkor az utat?"
Jézus így válaszolt: "Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem
mehet az Atyához, csakis énáltalam. Ha ismernétek engem, ismernétek az
én Atyámat is: mostantól fogva ismeritek őt, és látjátok őt."
Fülöp így szólt hozzá: "Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és az elég
nekünk!"
Jézus erre ezt mondta: "Annyi ideje veletek vagyok, és nem ismertél meg
engem, Fülöp? Aki engem lát, látja az Atyát. Hogyan mondhatod te:
Mutasd meg nekünk az Atyát? Talán nem hiszed, hogy én az Atyában
vagyok, és az Atya énbennem van? Azokat a beszédeket, amelyeket én
mondok nektek, nem önmagamtól mondom; az Atya pedig bennem lakozva
viszi végbe az ő cselekedeteit. Higgyetek nekem, hogy én az Atyában
vagyok, és az Atya énbennem van; ha pedig másért nem, magukért a
cselekedetekért higgyetek."
"Bizony, bizony, mondom néktek: aki hisz énbennem, azokat a
cselekedeteket, amelyeket én teszek, szintén megteszi, sőt ezeknél
nagyobbakat is tesz. Mert én az Atyához megyek, és amit csak kértek
majd az én nevemben, megteszem, hogy dicsőíttessék az Atya a Fiúban; ha
valamit kértek tőlem az én nevemben, megteszem."

                           A DOLGOK LÉNYEGE

Jézus így válaszolt: "Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem
mehet az Atyához, csakis énáltalam." (Jn 14,6)

Don jó képességű egyetemista volt, és kiváló lelkész lett belőle. Jól
emlékszem tudományos gondolkodásmódjának és lelki életének
fordulópontjára. Az egyik nap megkérdezte: "Morris professzor kérem, mi
a dolgoknak az igazi lényege? Korábbi tanulmányaim során különféle
filozófiákkal és elméletekkel bombáztak, amelyek sokszor szöges
ellentétben álltak egymással. Mi tehát a középpontja, a lényege
mindezeknek?"
Ezt válaszoltam: "Jézus Krisztus, az Isten Fia, a teremtettség Ura, és
a világ Megváltója. Isten kegyelméből ő a mi Urunk és Megváltónk.
Engedd, hogy ez az igazság a gondolkodás magaslatáról eljusson a szíved
legmélyére, és akkor nem ugyanaz az ember leszel többé." Ez a dolgoknak
az igazi magva.
A hitnek és az életnek nem egy filozófia, hanem egy személy a
középpontja. Minden dolognak a valódi értelme és gyújtópontja Jézus
Krisztus. "Mert tetszett az egész teljességnek, hogy benne lakjék."
(Kol 1,19)

Imádság: Úr Jézus Krisztus, segíts, hogy mindenre elegendő kegyelmed és
szereteted hordozói legyünk. Ámen.

Jézus az út, az igazság, és az élet.
George E. Morris (Georgia, USA)

IMÁDKOZZUNK A TEOLÓGUS HALLGATÓKÉRT!

"A hit tíz napja"

Világméretű evangélizációs program, melyet a Metodista
Világevangélizáció támogat.
Részletek a május  15.-ei áhitat végén.