Csendes Percek május 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Május. 10., K, 09:14:11 CEST

                      2005. május . 10. kedd

Róm 10,6-15.
A hitből való igazság pedig így szól: "Ne mondd szívedben: Ki megy
fel a mennybe?" Azért tudniillik, hogy Krisztust lehozza. Vagy: "Ki
megy le az alvilágba?" Azért tudniillik, hogy Krisztust a halálból
felhozza. Hanem mit mond? "Közel van hozzád az ige, a te szádban és
a te szívedben", mégpedig a hit igéje, amelyet mi hirdetünk. Ha tehát
száddal Úrnak vallod Jézust, és szíveddel hiszed, hogy Isten
feltámasztotta őt a halálból, akkor üdvözülsz. Mert szívvel hiszünk,
hogy megigazuljunk, és szájjal teszünk vallást, hogy üdvözüljünk. Az
Írás is így szól: "Aki hisz őbenne, nem szégyenül meg." Nincs
különbség zsidó és görög között, mert mindenkinek ugyanaz az Ura, és
ő bőkezű mindenkihez, aki segítségül hívja; amint meg van írva: "Aki
segítségül hívja az Úr nevét, üdvözül." De hogyan hívják segítségül
azt, akiben nem hisznek? Hogyan is higgyenek abban, akit nem
hallottak? Hogyan hallják meg igehirdető nélkül? És hogyan hirdessék,
ha nem küldettek el? Így van megírva: "Milyen kedves azoknak a
jövetele, akik az evangéliumot hirdetik!"

                       MEGISMERJE A VILÁG

Tehát Krisztusért járva követségben, mintha Isten kérne általunk:
Krisztusért kérünk, béküljetek meg az Istennel! (2Kor 5,20)

Nemrég, amikor a Fekete-erdőben jártam, egy kilátó tetejéről teljesen
tisztán láthattam a környéket. De minél távolabb néztem, a környező
táj annál homályosabb lett. Sok ember számára Isten is ilyen: annyira
messze van, hogy nem látják. A Biblia azt mondja, hogy mi, Isten
gyermekei vagyunk az eszköz, ami által Isten láthatóvá válik a
világban. "Krisztus levelei" (2Kor 3,3) vagyunk, "amelyet ismer és
olvas minden ember". (2Kor 3,2) De hogyan ismerhetnek és
olvashatnak minket?
Az egyik, amit tehetünk, hogy a körülöttünk lévő emberek
rendelkezésére állunk - az idegeneknek is.
Például nálunk, ahol a stoppolás megszokott és viszonylag
biztonságos, minden stoppossal, akit felveszek, beszélgetni szoktam
Jézus Krisztusról. Egyszer, amikor egy fiatalembert hazavittem,
meghívott egy csésze teára, és még két órán keresztül folytattuk a
beszélgetést Jézusról. Máskor az étteremben beszélgettem valakivel,
aki amikor megtudta, hogy lelkész vagyok, felragyogott az arca, és azt
mondta: "Akkor Isten itt van!" Lehet, hogy nem fog mindenki
meghallgatni, de meg kell próbálni. Különben hogyan fogják
megismerni Istent?

Imádság: Köszönjük, Úr Jézus, hogy a te követeid lehetünk, és általunk
hívsz másokat megtérésre. Ámen.

Ki számára lehetek ma Krisztus követe?
                     Reiner Dauner (Baden-Württemberg, Németország)

IMÁDKOZZUNK A STOPPOSOKÉRT!