Csendes Percek május 8.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Május. 8., V, 03:41:00 CEST

                       2005. május 8. vasárnap

1Kor 13,4-13.

A szeretet türelmes, jóságos; a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem
kérkedik, nem fuvalkodik fel. Nem viselkedik bántóan, nem keresi a maga
hasznát, nem gerjed haragra, nem rója fel a rosszat. Nem örül a
hamisságnak, de együtt örül az igazsággal. Mindent elfedez, mindent
hisz, mindent remél, mindent eltűr. A szeretet soha el nem múlik. De
legyen bár prófétálás: el fog töröltetni; legyen nyelveken való szólás:
meg fog szűnni; legyen ismeret: el fog töröltetni. Mert töredékes az
ismeretünk és töredékes a prófétálásunk. Amikor pedig eljön a
tökéletes, eltöröltetik a töredékes. Amikor gyermek voltam, úgy
szóltam, mint gyermek, úgy éreztem, mint gyermek, úgy gondolkoztam,
mint gyermek; amikor pedig férfivá lettem, elhagytam a gyermeki
dolgokat. Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről
színre; most töredékes az ismeretem, akkor pedig úgy fogok ismerni,
ahogyan engem is megismert az Isten. Most azért megmarad a hit, a
remény, a szeretet, e három; ezek közül pedig a legnagyobb a szeretet.

                        ISTEN ÖRÖKKÉ SZERET

A szeretet türelmes... Mindent elfedez, mindent hisz, mindent remél,
mindent eltűr. A szeretet soha el nem múlik. (1kor 13,4. 7-8)

A legjobb barátnőm kislánya nyolc hónapja súlyos betegségben szenved.
Kórházban volt, megműtötték, csövön keresztül táplálták, minden nap
gyógyszereket és kezeléseket kapott. Mindig csodálkozom, hogy tud a
barátnőm megbirkózni ezzel a helyzettel. Én az ő helyében biztosan
mérges és ideges lennék; de ő, néhány röpke pillanattól eltekintve, nem
az. Az erős, hatalmas szeretet, amit a kislánya iránt érez, minden más
érzést elhomályosít.
Csak nemrég értettem meg, hogy a barátnőm szeretete a valódi szeretet
ismertetőjegyeit tükrözi: türelmet, hitet, reményt, kitartást. Bármin
is kell keresztülmennie neki és a kislányának, a szeretete mindig
átragyog küzdelmein. Az ő szeretete Isten szeretetére emlékeztet.
Ahogyan a barátnőm szereti a gyermekét ebben a nehéz helyzetben, úgy
szeret Isten is minket. Ő akkor is türelmes velünk, ha eltévedünk és
hibákat követünk el, és velünk van, ha veszély leselkedik ránk. Ő a
legjobbat akarja nekünk, akkor is, ha mi nem azon az úton járunk, ami a
legjobb nekünk. Az ő szeretete mindig velünk van, különösen a
megpróbáltatásokban.

Imádság: Istenünk, köszönjük, hogy szeretsz minket, és minden
nehézségen átsegítesz. Ámen.

Isten szeretete erős, soha el nem múló, gyengéd szeretet.
Carole Craft (Georgia, USA)

IMÁDKOZZUNK A KÓRHÁZBAN LÉVŐ GYERMEKEKÉRT!