Csendes Percek március 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Már. 30., Sze, 03:41:01 CEST

                       2005. március 30. szerda

Jak 1,13-17

Senki se mondja, amikor kísértésbe jut: az Isten kísért engem, mert az
Isten a gonosztól nem kísérthető, és ő maga sem kísért senkit a
gonosszal. Mert mindenki saját kívánságától vonzva és csalogatva esik
kísértésbe. Azután a kívánság megfoganva bűnt szül, a bűn pedig
kiteljesedve halált nemz. Ne tévelyegjetek, szeretett testvéreim:
minden jó adomány és minden tökéletes ajándék onnan felülről, a
világosság Atyjától száll alá, akiben nincs változás, sem fénynek és
árnyéknak váltakozása.

                           LELKI EGÉRFOGÓ

Krisztus szabadságra szabadított meg minket, álljatok meg tehát
szilárdan, és ne engedjétek magatokat újra a szolgaság igájába fogni.
(Gal 5,1)

Szánakoztam a kisegér miatt, amint nehézkesen baktatott végig a
helyiségen, farkánál fogva húzva maga után az egérfogót. Ameddig az
egér nem próbált olyan helyre menni, ahol az egérfogó nem fért át,
szabadon mozoghatott. Élt, de a csapda akadályozta. Az egér helyzete
lelki életemre emlékeztetett, néha én is a bűn csapdájában találom
magam.
Ahelyett, hogy kérném Istent, szabadítson meg a csapda szorításától,
keresgélem az utat, amelyen magam után húzhatom a csapdát. Óvatosan
elkerülök minden olyan ajtót, ahol a kelepcével együtt nem férek át, és
ez a korlátozott mozgás a lelki kiszáradáshoz vezethet. Kimazsolázom az
életet, keresve a következő "sajtdarabkát", amely utamba kerül. Mindez
újabb kelepcéhez vezet, s mielőtt felismerném, már bele is estem, és
képtelen vagyok Istenhez eljutni.
A kisegérhez hasonlóan valami engem is a csapdához vonzott. Úgy
gondoltam, gyorsan elkaphatom a kívánt dolgot, de a bűn gyorsabb nálam,
és egy kis ponton máris megfogott.
Amikor a bűneink csapdájában találjuk magunkat, Isten mindig kész arra,
hogy kinyújtsa kezét, kiszabadítson a bűn szorításából, és egy második
esélyt adjon.

Imádság: Istenünk, segíts, hogy hozzád kiáltsunk, amikor észrevesszük,
hogy a bűn foglyai lettünk. Ámen.

Mi az a kelepce, amelybe újra és újra beleesek?
Teressa L.Vowell (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK A TŐRBE CSALT EMBEREKÉRT!