Csendes Percek március 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Már. 28., H, 03:41:01 CEST

                       2005. március 28. hétfő

Mt 6,12-15.

„Bocsásd meg vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk
vétkezőknek; és ne vigy minket kísértésbe, de szabadíts meg a
gonosztól; mert tied az ország, a hatalom és a dicsőség mindörökké.
Ámen."
"Mert ha az embereknek megbocsátjátok vétkeiket, nektek is megbocsát
mennyei Atyátok. Ha pedig nem bocsátotok meg az embereknek, Atyátok sem
bocsátja meg a ti vétkeiteket."

                            MEGBOCSÁTÁS

Bocsásd meg vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk
vétkezőknek. (Mt 6,12)

Találkoztam a szomszédommal az utcán, és bocsánatot kértem tőle, amiért
a múltkor véletlenül kényelmetlen helyzetbe hoztam. "Soha nem fogok
megbocsátani!" - mondta. Hiába kérleltem, hajthatatlan maradt. "Soha
nem bocsátok meg!" - ismételgette erélyesen.
Nehéz szívvel mentem tovább utamra. De a saját fájdalmamnál sokkal
nagyobb bánatot éreztem a megbocsátásra képtelen szomszédom miatt.
Azok, akik soha nem tudnak megbocsátani, biztosan nagy terhet cipelnek
magukkal, és boldogtalanok. Végül is elkerülhetetlen, hogy életünk
során összeütközésbe kerüljünk, és megbántsunk másokat. A megbocsátás
Isten ajándéka, és segít legyőzni megbántottságunkat.
Hívő emberként azt hiszem, az Úr imádságának leglényegesebb tanítása
ez: "Bocsásd meg vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk
vétkezőknek!" Jézus példát mutatott, amikor bocsánatot kért kínzói
számára, miközben a kereszten haldoklott. Ez bizonyára nem volt könnyű
dolog, még az Isten Fiának sem. Mégis megtette ezt, egyik utolsó
cselekedeteként.

Imádság: Drága Urunk, szeretnénk követni példádat a megbocsátásban.
Ámen.

Kinek van ma szüksége az én bocsánatomra?
Barbara Haynes (Kent, Anglia)

IMÁDKOZZUNK A BARÁTAINKÉRT ÉS SZOMSZÉDAINKÉRT!