Csendes Percek március 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Már. 18., P, 03:41:01 CET

                       2005. március 18. péntek

Zak 4,1-10.

A velem beszélő angyal újra fölébresztett engem, ahogyan álmából
szokták fölébreszteni az embert, és ezt kérdezte tőlem: Mit látsz? Én
így feleltem: Egy színarany lámpatartót látok, tetején egy tál; hét
mécses van rajta, és a tetején levő mécseseknek hét-hét csücske van.
Két olajfa áll mellette, az egyik a táltól jobbra, a másik balra.
Megkérdeztem a velem beszélő angyaltól: Mit jelentenek ezek, uram? A
velem beszélő angyal így válaszolt nekem: Nem tudod, mit jelentenek?
Azt mondtam: Nem, uram! Erre ő így szólt hozzám: Az ÚR igéje ezt mondja
Zerubbábelnek: Nem hatalommal és nem erőszakkal, hanem az én lelkemmel!
- mondja a Seregek URa. Ki vagy te, nagy hegy? Síksággá válsz
Zerubbábel előtt! Ő teszi föl a zárókövet, miközben ezt kiáltják:
Áldás, áldás szálljon rá! Azután így szólt hozzám az ÚR igéje:
Zerubbábel keze rakta le ennek a templomnak az alapját, és az ő keze
fogja bevégezni. Akkor megtudjátok, hogy a Seregek URa küldött engem
hozzátok. Mert akik gúnyolódtak a kicsiny kezdet napján, azok is örülni
fognak, ha meglátják Zerubbábel kezében a zárókövet. Az a hét mécses
pedig az ÚR szemeit jelenti, amelyek áttekintik az egész földet.

                         LEHETETLEN FELADAT

Mert akik gúnyolódtak a kicsiny kezdet napján, azok is örülni fognak,
ha meglátják Zerubbábel kezében a zárókövet. (Zak 4,10)

Zerubbábel egy dilemma előtt állt. Isten azt akarta, hogy építse újra a
templomot, de ez lehetetlennek tűnt. Hogyan? Miért? Isten noszogatását
éreztem én is, hogy elutazzam a világ túlsó végére, Dél-Afrikába egy
írókonferenciára. Ugyanazokat a kérdéseket tettem fel: hogyan és miért?
Zerubbábelhez hasonlóan Isten nekem sem adott közvetlen választ. Mégis,
amikor azt mondtam: Uram, hajlandó vagyok, de mutasd meg, hogyan,
valóságosan éreztem Isten munkáját. "Nem hatalommal és nem erőszakkal,
hanem az én lelkemmel!" (Zak 4,6) Hihetetlen dolgok kezdtek történni.
Zerubbábel idejében Isten hétköznapi embereket használt fel arra, hogy
újraépítse a templomot. Az Úr engem is hétköznapi embereken keresztül
vezetett át a fél világon. Egy barátom a túlórákból keresett pénzét,
mások a repülőjegy árának egyharmadát ajándékozták nekem.
Most már tudom, hogy amikor Isten hív, nem kell az összes választ
ismernünk. Ha engedelmesek vagyunk, a Szentlélek meg fogja cselekedni
azt, amit lehetetlennek tartunk.

Imádság: Atyánk, köszönjük, hogy a Szentlélekkel együtt képesek vagyunk
a lehetetlenre is. Ámen.

Mire kér ma Isten?
Shirley Coder (Western Cape, Dél-Afrika)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKINEK MEGERŐSÍTÉSRE VAN SZÜKSÉGE A HITÉBEN!