Csendes Percek március 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Már. 13., V, 03:41:01 CET

                      2005. március 13. vasárnap

Mt 21,28-32.

"De mi a véleményetek erről? Egy embernek két fia volt, és az elsőhöz
fordulva ezt mondta: Fiam, menj, dolgozz ma a szőlőben. Ő így felelt:
Nem akarok; később azonban meggondolta magát, és elment. Azután a
másikhoz fordulva annak is ugyanezt mondta. Ő azonban így felelt:
Megyek, uram - de nem ment el. Ki teljesítette a kettő közül az apja
akaratát?" "Az első" - felelték. Jézus erre ezt mondta nekik: "Bizony,
mondom néktek: a vámszedők és a parázna nők megelőznek titeket az Isten
országában. Mert eljött hozzátok János az igazság útján, de nem
hittetek neki, a vámszedők és a parázna nők pedig hittek neki. Ti
azonban ezt látva még később sem gondoltátok meg magatokat, hogy
higgyetek neki."

                             ÉLŐ PÉLDA

Az Úr szavát hallottam: Kit küldjek el, ki megy el követségünkben? Én
ezt mondtam: Itt vagyok, engem küldj! (Ézs 6,8)

Az istentisztelet alatt a templom ajtaja hirtelen felpattant, és a 85
éves Don Chito állt ott. Munkásruhát viselt és szerszámok voltak a
kezében. Alig láthatóan meghajolt, és egy határozott lépéssel megindult
a templom belseje felé. Zavartság látszódott rajta; a törött
víztartály, aminek megjavítása miatt érkezett, egy másik gyülekezetben
volt. Mindamellett Don Chito azért jött, hogy ígéretét megtartsa, a
hideg, az egészsége és az alkalmatlannak tűnő időpont ellenére. A
lelkész tisztázta a helyzetet: "Tegnap megemlítettem, hogy a
víztartályunk nem működik. Don Chito önként jelentkezett, hogy segít
megjavítani, és most itt is van."
Akik tanúi voltunk a jelenetnek, talán egy picit jobban megértettük,
vajon mit érezhettek Krisztus első tanítványai, amikor Jézus a
mindennapokkal kapcsolatos példázatokról beszélt. Megértettük, hogy
Jézus példázatai a mindennapi életet teljesen újszerű módon világítják
meg. A hit szemüvegén keresztül nézve életünk egyszerű eseményei is
Isten üzenetét közvetíthetik.
Azon a vasárnapon kérdések ébredtek bennünk: Mit kér tőlünk Isten?
Mivel lehetünk felebarátaink segítségére? Jézus Krisztus csupán életünk
része, vagy valóban az életünk Ura?

Imádság: Istenünk, ajándékozz nekünk bátorságot és eltökéltséget, hogy
tetteink mindig bizonyságai lehessenek a hitünknek. Ámen.

Milyen ajándékkal tudok szolgálni felebarátaimnak?
Rodolfo Miguez (Trinidad, Uruguay)

IMÁDKOZZUNK A MISSZIÓS ÖNKÉNTESEKÉRT!