Csendes Percek június 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Jún. 30., Cs, 03:41:02 CEST

                      2005. június 30. csütörtök

Lk 7,1-10.

1 Miután befejezte minden beszédét Jézus, amelyet a nép füle hallatára
mondott, bement Kapernaumba. 2 Egy századosnak volt egy szolgája, akit
nagyon kedvelt, s aki most beteg volt, és haldoklott. 3 Amint hallott
Jézusról, elküldte hozzá a zsidók véneit, és kérte: jöjjön el, és
mentse meg a szolgáját. 4 Amikor odaértek Jézushoz, sürgetve kérték:
"Méltó arra, hogy megtedd ezt neki, 5 mert szereti népünket, ő
építtette a zsinagógát is nekünk." 6 Jézus erre elindult velük. Amikor
pedig már nem volt messze a háztól, a százados eléje küldte barátait,
és ezt üzente neki: "Uram, ne fáradj, mert nem vagyok méltó arra, hogy
a hajlékomba jöjj. 7 De magamat sem tartottam méltónak arra, hogy
elmenjek hozzád, hanem csak szólj, és meggyógyul a szolgám. 8 Mert én
is hatalom alá rendelt ember vagyok, és nekem is vannak alárendelt
katonáim. Ha szólok ennek: Menj el, elmegy; és a másiknak: Jöjj ide,
idejön; és ha azt mondom a szolgámnak: Tedd meg ezt, megteszi." 9
Amikor Jézus ezt meghallotta, elcsodálkozott rajta, és hátrafordulva
így szólt az őt követő sokasághoz: "Mondom nektek, Izráelben sem
találtam ekkora hitet." 10 Mire a küldöttek visszatértek a házba, a
szolgát egészségesen találták.

Amikor Jézus ezt meghallotta, elcsodálkozott rajta, és hátrafordulva
így szólt az őt követő sokasághoz: "Mondom nektek, Izraelben sem
találtam ekkora hitet." (Lk 7,9)

Az utóbbi néhány évben elég sok időt töltöttem Afrikában. Ott a
családdal, közösséggel, kultúrával vagy örökséggel való azonosulás
megelőzi az egyéni azonosságtudatot. Ha egy barát üdvözöl engem, és azt
mondja: "Én látlak téged", akkor az "én" azt jelenti, hogy a beszélő,
mint egy család, kultúra és törzs tagja lát engem s bennem a
családomat, törzsemet, sőt az őseimet is. Szemedbe nézek, és látom
édesanyád gondoskodását, nagyapád tanítását. Látom, hogy Isten
sokféleképpen, sokakon keresztül munkálkodott benned, évek során,
felkészítve minket, hogy köszöntsük egymást. A megfelelő válasz az,
hogy "(Én) itt vagyok". Az "én" ismét a kiterjedt családot jelenti, a
falut, a törzset - akik mind képviselve vannak bennem.
Ugyanígy Jézus világosan látta és értette az embereket. Nem csupán úgy
tekintett rájuk, mint egyénekre, hanem látta mindazokat, akik
formálódásukat segítették. Ezért tudott meglepődni a kánaáni asszonyon
(Mt 15,21-28) és a római századoson (Lk 7,1-10). Ismerte a környezetet,
ahonnan jöttek, és kultúrájukat, így az ő közeledésüket még
rendkívülibbnek tartotta. Ha mi is nagyobb távlatban nézünk másokat,
akkor úgy fogunk közeledni hozzájuk, ahogy Jézus tette.

Imádság: Atyánk, add nekünk a te szemeidet, hogy láthassunk! Ámen.

Láthatunk másokat Krisztus szemével.
Jerry Haas (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK TELJESEN MÁSOK, MINT MI!
_____________________________

Könyvajánlat:

John Pollock: Hudson Taylor és Mária
Egy mennyben köttetett házasság
(A-5, 184 oldal, 800 Ft)

Egy Kínában szolgáló és ott házasságot kötő, családot alapító
misszionárius házaspár élettörténete, akik munkája nyomán ma már több
tíz millió hívő keresztyén van Kínában. Megalakították a Kína Belföldi
Missziót, amelynek élete végére több, mint 800 misszionáriusa
munkálkodott Kínában.
További két életrajzát is kiadtuk, amelyek jól kiegészítik ezt a
könyvet:
Roger Steer: Úton Hudson Taylorral
Phyllis Tompson: Hudson Taylor

Evangéliumi kiadó