Csendes Percek június 22.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Jún. 22., Sze, 03:41:01 CEST

                       2005. június 22. szerda

Zsolt 103,1-11.

1 Dávidé. Áldjad, lelkem, az URat, és egész bensőm az ő szent nevét!
2 Áldjad, lelkem, az URat, és ne feledd el, mennyi jót tett veled!
3 Ő megbocsátja minden bűnödet, meggyógyítja minden betegségedet,
4 megváltja életedet a sírtól, szeretettel és irgalommal koronáz meg.
5 Betölti javaival életedet, megújul ifjúságod, mint a sasé.
6 Minden elnyomottal törvényesen és igazságosan bánik az ÚR.
7 Megismertette útjait Mózessel, cselekedeteit Izráel fiaival.
8 Irgalmas és kegyelmes az ÚR, türelme hosszú, szeretete nagy.
9 Nem perel mindvégig, nem tart haragja örökké.
10 Nem vétkeink szerint bánik velünk, nem bűneink szerint fizet nekünk.

11 Mert amilyen magasan van az ég a föld fölött, olyan nagy a szeretete
az istenfélők iránt.

                       MEGTETÉZETT MÉRTÉKKEL

Adjatok, és adatik nektek: jó, megnyomott, megrázott, megtetézett
mértékkel adnak öletekbe. (Lk 6,38)

Gyerekkoromban a nagyszüleimnek a szomszédban volt a fűszerboltjuk. A
nagymamám vezette az üzletet. "Ez az ember mindig jól megtetézve mér."
- illette a legnagyobb dicsérettel a nagykereskedőt, akinél az árut
beszerezte. Viszont ő is büszke volt arra, hogy bőségesen megmérte a
termékeket a hozzá betérőknek.
Nagymamámhoz hasonlóan Isten is jól megmért módon, többet ad nekünk.
Bocsánatát és irgalmát túláradó módon adja, és azt várja, hogy mi is
jóságosan és nagylelkűen bánjunk embertársainkkal. Amióta Isten
bocsánatát elfogadtam, sokkal könnyebb ellenállnom a harag és a
neheztelés érzésének, amikor valaki méltatlanul bánik velem. Nem
remélhetem, hogy Isten mértékét elérem a mások felé való
együttérzésben, de ő rám árasztotta túláradó irgalmasságát, jobban,
mint ahogy megérdemeltem vagy elképzeltem volna. Ennek beismerése tart
vissza az ítélkezéstől és a kritizálástól, helyette bocsánatot,
buzdítást és segítőkészséget ad szívembe mások felé.

Imádság: Szerető Istenünk, köszönjük megbocsátó lelkedet. Amikor arra
vágyunk, hogy Jézushoz hasonlóvá legyünk, segíts növekednünk az
irgalmasságban és szeretetben. Ámen.

Meg tudunk bocsátani, hiszen mi is bocsánatot nyertünk.
Karen S. Morin (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY MEGBOCSÁTÁSUNK ISTEN SZERINT VALÓ LEGYEN!