Csendes Percek június 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Jún. 20., H, 03:41:00 CEST

                        2005. június 20. hétfő

2Móz 14,10-22.

10 A fáraó közeledett. Izráel fiai pedig föltekintettek, és látták,
hogy az egyiptomiak utánuk eredtek. Ekkor nagy félelem fogta el őket,
és segítségért kiáltottak Izráel fiai az ÚRhoz. 11 Mózesnek pedig ezt
mondták: Nincs talán elég sír Egyiptomban, hogy a pusztába hoztál
bennünket meghalni? Mit tettél velünk, miért hoztál ki bennünket
Egyiptomból?! 12 Nem megmondtuk neked még Egyiptomban, hogy hagyj
nekünk békét, hadd szolgáljuk az egyiptomiakat?! Mert jobb nekünk, ha
az egyiptomiakat szolgáljuk, mint ha a pusztában halunk meg! 13 De
Mózes így felelt a népnek: Ne féljetek! Álljatok helyt, és meglátjátok,
hogyan szabadít meg ma az ÚR benneteket! Mert ahogyan ma látjátok az
egyiptomiakat, úgy soha többé nem fogjátok látni őket. 14 Az ÚR harcol
értetek, ti pedig maradjatok veszteg! 15 Akkor ezt mondta Mózesnek az
ÚR: Miért kiáltasz énhozzám? Szólj Izráel fiaihoz, hogy induljanak
útnak. 16 Te pedig emeld föl a botodat, nyújtsd a kezedet a tenger
fölé, és hasítsd ketté, hogy szárazon menjenek át Izráel fiai a tenger
közepén. 17 Én pedig megkeményítem az egyiptomiak szívét, hogy menjenek
utánuk. Így mutatom meg dicsőségemet a fáraón és egész haderején, harci
kocsijain és lovasain. 18 Majd megtudja Egyiptom, hogy én vagyok az ÚR,
amikor megmutatom dicsőségemet a fáraón, harci kocsijain és lovasain.
19 Ekkor elindult az Isten angyala, aki Izráel tábora előtt járt, és
mögéjük ment. Elindult az előttük levő felhőoszlop is, és mögéjük állt.
20 Odament Egyiptom tábora és Izráel tábora közé, és az a felhő, amely
világítani szokott éjjel, sötét maradt, ezért nem közeledtek egymáshoz
egész éjszaka. 21 Mózes kinyújtotta kezét a tenger felé, az ÚR pedig
egész éjjel visszafelé hajtotta a tengert erős keleti széllel, és
szárazzá tette a tengert, úgyhogy a víz kettévált. 22 Izráel fiai
szárazon mentek be a tenger közepébe, és a víz jobbról-balról falként
állt.

                             RETTEGŐ NÉP

Mózes így felelt a népnek: Ne féljetek! Álljatok helyt, és meglátjátok,
hogyan szabadít meg ma az Úr benneteket. (2Móz 14,13)

Amikor a zsidók menekültek Egyiptom királyától, a Fáraótól, sok
akadállyal kellett szembenézniük. Mózes vezetésével, a Fáraó seregétől
üldözve a Vörös-tengerhez értek. A menekülés legkisebb esélyét sem
látva megijedtek, és ennek hangot is adtak. Istennek azonban kész terve
volt, és nem hagyta veszni őket. És ez még csak a kezdete volt
mindannak a csodának, melyeket a zsidó nép később átélt. Isten azt
akarta, hogy Mózes és a nép bízzon benne, és higgyen abban, hogy ő
képes megszabadítani őket az egyiptomiaktól.
Ma is megáll ez az igazság. Isten nem akarja, hogy félénkek és
ügyetlenek legyünk. Isten szabadítást készít akkor is, ha semmilyen út
nem létezik. Nem számítanak a körülményeink sem, emlékezzünk Jézus
szavára Lk 18,27 alapján: "Ami lehetetlen az embereknek, az Istennek
lehetséges." Bármivel is kerülünk szembe, Isten nem fogja hagyni, hogy
egyedül maradjunk.

Imádság: Istenünk, ne hagyd, hogy a félelem megbénítson, sokkal inkább
hadd tudjunk szárnyalni a benned való hit és bizalom által. Jézus
nevében kérünk. Ámen.

Ma milyen akadállyal kell szembenéznem?
Yvonne Mutch (Oregon, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK LEGYŐZHETETLEN AKADÁLYOKKAL KERÜLTEK SZEMBE!
_____________________________

Program ajánlat:

A BIBLIAI HÁZASSÁGGONDOZÓ SZOLGÁLAT ÉS AZ ÉBREDÉS ALAPÍTVÁNY

2005. július 17-19. között Budapesten a Nagyvárad téri református
altemplomban (VIII. Üllői út 90.)

LELKI KONFERENCIÁT
szervez

Előadó:
Dr. Dan Doriani
amerikai presbiteriánus lelkész, teológiai tanár

A konferencia menete:
Érted is, vagy csak olvasod?(A bibliaértelmezés alapjai)
   Július 17-én (vasárnap) 17,00-20,00 óráig; Július 18-án (hétfőn)
9,00-17,00 óráig
A férfi, akit Isten formál (A férfi szerepe a családban, a munkahelyen
és a gyülekezetben)
   Július 19-én (kedden) 9,00-17,00 óráig

Szálláslehetőség a Ráday Kollégiumban (IX. Budapest, Ráday u. 28),
2.500,- Ft./fő/éjszaka
Szállásfoglalás 06 (20) 425-6597 Márt Szabolcsné Andreánál

A szerző magyar nyelven megjelent kötetei és egyéb kiadványok
kedvezményes áron beszerezhetők a helyszínen.

Ébredés Alapítvány
2119 Pécel, Pf. 17
Tel.: (28) 452-334/113 mell.
bsz at bibliaszov.hu