Csendes Percek június 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Jún. 18., Szo, 03:41:00 CEST

                       2005. június 18. szombat

2Kir 5,1-14.

1 Naamán, az arámok királyának hadseregparancsnoka, nagyra becsült
ember volt ura előtt, és tekintélyes, mert általa szabadította meg az
ÚR Arámot. Ez a férfi erős vitéz volt, de bélpoklos lett. 2 Egyszer
rabló arám csapatok vonultak ki, és foglyul ejtettek Izráel országából
egy kisleányt, aki Naamán feleségének a szolgálója lett. 3 Ez így szólt
úrnőjéhez: Bárcsak eljuthatna az én uram a samáriai prófétához, az majd
meggyógyítaná bélpoklosságából. 4 Naamán megjelent ura előtt, és
elmondta, hogy mit beszélt az Izráel országából való leány. 5 Arám
királya ezt mondta: Menj csak el, én meg levelet küldök Izráel
királyának. El is ment, és vitt magával tíz talentum ezüstöt, hatezer
aranyat meg tíz rend ruhát. 6 Átadta a levelet is Izráel királyának,
amely így szólt: Most, amikor ez a levél hozzád érkezik, kérlek, hogy
gyógyítsd meg bélpoklosságából szolgámat, Naamánt, akit hozzád küldtem!
7 Amikor Izráel királya fölolvasta a levelet, megszaggatta a ruháját,
és ezt mondta: Hát Isten vagyok én, aki megölhet és életre kelthet,
hogy ideküld ez énhozzám egy embert, hogy meggyógyítsam
bélpoklosságából?! Értsétek és lássátok meg, hogy csak ürügyet keres
ellenem! 8 Amikor Elizeus, az Isten embere meghallotta, hogy Izráel
királya megszaggatta a ruháját, ilyen üzenetet küldött a királynak:
Miért szaggattad meg a ruhádat? Jöjjön ide hozzám az az ember, és tudja
meg, hogy van próféta Izráelben! 9 Ezért Naamán elment lovaival és
kocsijával, és megállt Elizeus házának a bejáratánál. 10 Elizeus egy
követet küldött hozzá ezzel az üzenettel: Menj, és fürödj meg hétszer a
Jordánban, akkor újra megtisztul a tested! 11 Naamán azonban
megharagudott, elment, és így szólt: Én azt gondoltam, hogy majd ki fog
jönni, elém áll, és segítségül hívja Istenének, az ÚRnak a nevét,
azután végighúzza kezét a beteg helyen, és meggyógyít a
bélpoklosságból. 12 Hát nem többet érnek-e Damaszkusz folyói, Abáná és
Parpar, Izráel minden vizénél? Megfürödhetnék azokban is, hogy
megtisztuljak! Azzal megfordult, és haragosan eltávozott. 13 Szolgái
azonban odamentek, és így szóltak hozzá: Atyám, ha a próféta valami
nagyot parancsolt volna, azt is megtetted volna. Mennyivel inkább
megteheted, amikor csak azt mondta, hogy fürödj meg, és megtisztulsz.
14 Lement tehát, és megmerítkezett hétszer a Jordánban az Isten
emberének a kívánsága szerint. Akkor újra tiszta lett a teste, akárcsak
egy kisgyermeké.

                              A SZÁLKA

Hát nem többet érnek-e Damaszkusz folyói, Abáná és Parpar, Izráel
minden vizénél? Megfürödhetnék azokban is, hogy megtisztuljak! (2Kir
5,12)

Kisfiunk egy darab csiszolatlan deszkával játszott, és szálka ment a
kezébe. Egyre beljebb ment, mindjobban irritálta a kezét. Nem tetszett
neki, de az a javaslatunk még kevésbé, hogy valahogy kiszedjük. Hevesen
ellenállt minden segítségnek. Azt állította, hogy már nem is fáj, tehát
nincs is mit kiszedni, sőt lehet, hogy már ki is jött. Háta mögé dugta
kezét, és a másik kezét mutatta, mint amelyik már meggyógyult. Attól
tartva, hogy a szálkakiszedés még a sérülésnél is fájdalmasabb, ott
akarta hagyni a szálkát, ahol volt.
Naámánhoz hasonlóan, aki hallani sem akart arról, hogy megfürödjön a
Jordánban, fiunk sem akarta elfogadni a segítséget. Mikor aztán végre
kijött a szálka, nagyon boldog volt. És az a szálka, ami rettentő
nagynak tűnt, amíg a bőrében volt, eltörpült, amint kiszedtük.
Amikor bármilyen bűn vagy neheztelés van bennem, lehet, hogy fájdalmas
és zavaró, számtalan okot tudok felhozni, hogy miért maradjon mégis
érintetlenül. Ha végül abbahagyom az okoskodást, Isten képes elvégezni
azt, amire a gyógyulásomhoz és a teljességhez szükség van.

Imádság: Urunk, munkáld bennünk, hogy belássuk, szükségünk van rád a
gyógyulásunkhoz. Ámen.

Miért állok ellen Isten gyógyító szándékának?
Norman Styers (Oklahoma, USA)

IMÁDKOZZUNK ISTEN GYÓGYÍTÓ ÉRINTÉSÉÉRT!