Csendes Percek június 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Jún. 11., Szo, 03:41:01 CEST

                       2005. június 11. szombat

Lk 12,22-32.

22 Tanítványaihoz pedig így szólt Jézus: "Ezért mondom nektek: ne
aggódjatok életetekért, hogy mit egyetek, se testetekért, hogy mivel
ruházkodjatok, 23 mert több az élet a tápláléknál, és a test a
ruházatnál. 24 Nézzétek meg a hollókat: nem vetnek, nem is aratnak,
nincsen kamrájuk, sem csűrük, Isten mégis eltartja őket. Mennyivel
értékesebbek vagytok ti a madaraknál! 25 De aggodalmaskodásával ki
tudná közületek akár egy arasznyival is meghosszabbítani életét? 26 Ha
tehát a legcsekélyebbre sem vagytok képesek, miért aggódtok a többi
miatt? 27 Nézzétek a liliomokat, miként növekednek: nem fáradoznak, nem
is fonnak, de mondom nektek, hogy Salamon teljes dicsőségében sem
öltözött úgy, mint ezek közül bármelyik. 28 Ha pedig a mező füvét,
amely ma van, és holnap a kemencébe vetik, az Isten így öltözteti,
mennyivel inkább titeket, kicsinyhitűek! 29 Ti se kérdezzétek tehát,
hogy mit egyetek, vagy mit igyatok, és ne nyugtalankodjatok. 30 Mert
mindezeket a világ pogányai kérdezgetik. A ti Atyátok pedig tudja, hogy
szükségetek van ezekre. 31 Inkább keressétek az ő országát, és ráadásul
ezek is megadatnak nektek. 32 Ne félj, te kicsiny nyáj, mert úgy
tetszett a ti Atyátoknak, hogy nektek adja az országot!"

                             SZÁMÍTASZ

Ne féljetek tehát: ti sok verébnél értékesebbek vagytok. (Mt 10,31)

Amikor 1998-ban jelenlegi otthonunkba költöztünk, néhány barátunktól
dísznövényeket kaptunk ajándékba. Idővel az összes növény elpusztult,
egy kivételével, ami egy gyomnak tűnt és egyáltalán nem tetszett.
Gyakran hetekig meg sem locsoltam, arra gondolva, hogy így majd
elpusztul; de kitartott és túlélte.
Egy napon ugyanilyen növényt láttam a kertészetben. Egy díjazott
páfrányfajta volt. Amikor hazaértünk, átültettem a páfrányomat, és sok
vizet adtam neki. A gondoskodás és figyelem hatására óriási, életerős
növény lett belőle.
Bizonyos értelemben magam is olyan vagyok, mint egy növény. Volt idő,
amikor értéktelen dudvának éreztem magam amiatt, ahogy mások bántak
velem vagy amiatt, ahogy magamat láttam. A Mt 10,31-ben Urunk
emlékeztet bennünket, hogy Isten mindannyiunkat végtelenül szeret.
Imában Isten közelében maradva és az Írást olvasva növekedhetünk,
kiteljesedhetünk, és naponta emlékezhetünk arra, hogy Isten szeret és
becsül bennünket.

Imádság: Drága Istenünk, segíts emlékezni, hogy szeretsz minket és
törődsz velünk, akkor is, amikor értéktelennek érezzük magunkat. Ámen.

Mindegyikünk nagyon fontos Isten számára.
Faye Goliwas (Nyugat-Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI ÉRTÉKTELENNEK ÉRZI MAGÁT!