Csendes Percek június 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Jún. 7., K, 03:41:00 CEST

                         2005. június 7. kedd

Ézs 61,1-6.

1 Uramnak, az ÚRnak lelke nyugszik rajtam, mert felkent engem az ÚR.
Elküldött, hogy örömhírt vigyek az alázatosaknak, bekötözzem a megtört
szíveket, szabadulást hirdessek a foglyoknak, és szabadon bocsátást a
megkötözötteknek. 2 Hirdetem az ÚR kegyelmének esztendejét, Istenünk
bosszúállása napját, vigasztalok minden gyászolót. 3 Hamu helyett
fejdíszt adok Sion gyászolóinak, gyászfátyol helyett illatos olajat, a
csüggedés helyett öröméneket. Igazság fáinak nevezik őket, az ÚR
ültetvényének: őt ékesítik. 4 Felépítik az ősi romokat, helyreállítják
a régi omladékokat, újjáépítik a lerombolt városokat, amelyek
nemzedékeken át romokban hevertek. 5 Jelentkeznek majd az idegenek,
hogy legeltessék nyájaitokat, és más népek fiai lesznek földműveseitek
és szőlőmunkásaitok. 6 Titeket pedig az ÚR papjainak neveznek, Istenünk
szolgáinak mondanak. A népek gazdagságát élvezitek, kincseikkel
büszkélkedhettek.

                        HAMUSZÓRÁS HELYETT

Felkent engem az Úr, hogy bekötözzem a megtört szíveket. Hamu helyett
fejdíszt adok Sion gyászolóinak, gyászfátyol helyett illatos olajat, a
csüggedés helyett öröméneket. (Ézs 61,1-3)

Évekkel ezelőtt édesanyám egy hintaszékkel ajándékozott meg.
Szomszédunk készítette, aki nyugdíjaztatása után fafaragással
foglalkozott. Szép mívesen hajlította, és ékesen megfaragta az én
karosszékemet is. Később találkoztam vele egy tárlaton, ahol bemutatta
a legszebb alkotásait, és megköszöntem neki a nekem készített munkáját.
Kézfogás közben megdöbbentett, hogy a csontizületi gyulladástól
mennyire bütykösek a kezei. Ilyen deformálódott kezekkel ennyire
bonyolult és finom dolgokat tud készíteni? - ámuldoztam. Az életünkkel
is hasonló történhet. Isten, az aranykezű mester képes életünk
tragédiáiból szépséget formálni. Fel tudja használni a
szívpanaszainkat, semmivé foszlott álmainkat, azután e nehézségeink
árán másoknak valami jót teremt.
Ha arra kérjük Istent, hogy használja fel bajunkat és fájdalmainkat is,
akkor ő "hamu helyett fejdíszt ad" nekünk. Amikor pedig a
tapasztalatainkat elmondjuk másoknak, Isten segítségünkre lesz abban,
hogy életre buzdító források lehessünk.

Imádság: Atyánk, kezedbe tesszük fájdalmaink emlékeit, hogy szépséget
hozz elő azokból. Kérünk, taníts minket együttérzésre és kedvességre
mások iránt. Ámen.

Életünk szenvedéseiből Isten szép dolgokat tud elővarázsolni.
Sandi Somers (Alberta, Kanada)

IMÁDKOZZUNK A KÉZMŰVESEKÉRT!