Csendes Percek július 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Júl. 18., H, 03:41:02 CEST

                        2005. július 18. hétfő

Ézs 43,1-3.

1 De most így szól az ÚR, a te teremtőd, Jákób, a te formálód, Izráel:
  Ne félj, mert megváltottalak, neveden szólítottalak, enyém vagy!
2 Ha vízen kelsz át, én veled vagyok, és ha folyókon, azok nem sodornak
el.
  Ha tűzben jársz, nem perzselődsz meg, a láng nem éget meg.
3 Mert én, az ÚR, vagyok a te Istened, Izráel Szentje, a te szabadítód!
  Kárpótlásul adom érted Egyiptomot, Etiópiát és Szebát adom helyetted.

                          ISTEN TUD RÓLA

Megfeledkezik-e csecsemőjéről az anya, nem könyörül-e méhe gyermekén?
Ha mások megfeledkeznének is, én nem feledkezem meg rólad! Íme,
tenyerembe véstelek be. (Ézs 49,15-16)

"Ismeri az Urat?" - ezt kérdezte tőlem a barátom, amikor bizalmasan
közöltem vele, hogy szörnyen aggaszt édesanyám egészségi állapota.
Alzheimer-kórban szenved; az öntudata egyre jobban elhomályosodik, és
már a saját gyermekeit sem ismeri fel.
Ismeri az Urat? - tűnődtem, s magam előtt láttam a mama törékeny
testét. Egész életében hűségesen járt a templomba; részt vett az
egyházközség szociális segély-akcióiban is. Megöregedve egy lelki
vezetőt keresett, hogy segítségével elmélyíthesse kapcsolatát
Krisztussal. De most, amikor már engem, a saját lányát is csak
alig-alig ismeri meg, bevallom, bizonytalan lettem a választ illetően.
Ismerheti-e az Urat, hogyha még a gyermekeit sem ismeri fel? Azután
megnyugodtam, az Ézsaiásnál olvasott ígéretet olvasva: Isten biztosan
ismeri őt, és nem feledkezik meg róla!
A mama négy évvel ezelőtt meghalt, és én hiszem, hogy az Úr nem
feledkezett meg róla. Krisztus ismeri őt most is, mint mindig, amint
ígérte: "Íme, a tenyerembe véstelek".

Imádság: Segíts bennünket, Istenünk, hogy amikor az értelmünk már
gyengül, a szívünkben akkor is tudhassuk: te örökre szerető karjaidban
tartasz. Ámen.

Isten biztos kezekkel és végtelen szeretettel ölel magához!
Sarah Schaller-Linn (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ALZHEIMER-KÓRBAN SZENVEDŐKÉRT!