Csendes Percek július 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Júl. 5., K, 03:41:01 CEST

                         2005. július 5. kedd

Zsolt 27,1-4.

1 Dávidé. Világosságom és segítségem az ÚR, kitől félnék?
  Életemnek ereje az ÚR, kitől rettegnék?
2 Ha rám támadnak is a gonoszok, szorongató ellenségeim,
  hogy marcangoljanak engem, majd megbotlanak, és elesnek.
3 Ha egy egész tábor jön is ellenem, nem fél a szívem.
  Ha háború tör is rám, én akkor is bizakodom.
4 Egy dolgot kérek az ÚRtól, azért esedezem: hogy az ÚR házában
lakhassam egész letemben;
  láthassam, milyen jóságos az ÚR, és gyönyörködhessem templomába

                           ISTENRE VÁRVA

Várom az Urat, várja a lelkem, és bízom ígéretében. Lelkem várja az
Urat, jobban, mint az őrök a reggelt, mint az őrök a reggelt. (Zsolt
130,5-6)

A művészeti intézetnél, ahol biztonsági őrként dolgozom, azt figyeltem
meg, hogy sokan futtában nézik meg az alkotásokat, mintha az alaposabb
odafigyelés időpazarlás lenne. Majdnem olyan gyorsan tekintik meg a
falakon a műveket, mint ahogy az órájukra pillantanak. Gyűjteményünkben
az én kedvenc festményem Thomas Moran tájképe. A felületes szemlélő
csak zöld lombú fákat lát rajta, egy csendes vizű tavacska mellett, egy
szép nyári napon.
Akik viszont időt szánnak rá, észreveszik a színek és árnyak
kontrasztjában rejlő különlegességet. A fű és a fák levelei a
napsütötte zöldtől a haragoszöldig pompáznak. Az ég kékje lágy
tónusoktól királykékig ragyog. A háttér közepe közelében a nap nehéz,
komor, vihart sejtető felhőket világít meg. A műre szánt idő megnyitja
a művészi kincs rejtett tartalmát.
Hasonlóan, ha időt szánunk Istenre, nagy kincs tárul fel előttünk.
Mély, átformáló kapcsolat jelenik meg, ha Istenre várunk bibliaolvasás
és imádság közben. Ilyen különleges alkalmakkor olyan lelki látást
kapunk, mely csak azoknak adatik meg, akik várnak Isten szavára.

Imádság: Teremtő Istenünk, segíts, hogy elcsendesedjünk és várjunk rád
igeolvasás és ima közben. Ámen.

Minden nap adj időt Istennek, hogy beszélhessen hozzád.
Robert A. Stevens (Michigan, USA)

IMÁDKOZZUNK A MŰVÉSZEKÉRT!