Csendes Percek január 31.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Jan. 31., H, 03:41:01 CET

                        2005. január 31. hétfő

1Kor 2,6-16.

A tökéletesek között azonban mi is bölcsességet szólunk, de nem e
világnak, sem e világ múlandó fejedelmeinek bölcsességét, hanem Isten
titkos bölcsességét szóljuk, azt az elrejtett bölcsességet, amelyet az
Isten öröktől fogva elrendelt a mi dicsőségünkre. Ezt e világ
fejedelmei közül senki sem ismerte fel, mert ha felismerték volna, a
dicsőség Urát nem feszítették volna meg. Hanem hirdetjük, amint meg van
írva: "Amit szem nem látott, fül nem hallott, és ember szíve meg sem
sejtett", azt készítette el az Isten az őt szeretőknek. Nekünk pedig
kinyilatkoztatta Isten a Lélek által; mert a Lélek mindent megvizsgál,
még Isten mélységeit is. Mert ki ismerheti meg az emberek közül azt,
ami az emberben van? Egyedül az emberi lélek, amely benne lakik.
Ugyanígy azt sem ismerheti senki, ami Istenben van, csak Isten Lelke.
Mi pedig nem a világ lelkét kaptuk, hanem az Istenből való Lelket, hogy
megismerjük mindazt, amit Isten ajándékozott nekünk. Ezeket hirdetjük
is, de nem emberi bölcsességből tanult szavakkal, hanem a Lélektől jött
tanítással, a lelki dolgokat a lelki embereknek magyarázva. A nem lelki
ember pedig nem fogadja el az Isten Lelkének dolgait, mert ezeket
bolondságnak tekinti, sőt megismerni sem képes: mert csak lelki módon
lehet azokat megítélni. A lelki ember azonban mindent megítél, de őt
senki sem ítéli meg. Mert ki ismerte meg úgy az Úr gondolatát, hogy őt
kioktathatná? Bennünk pedig Krisztus értelme van.

                               HISZEK

És aki hisz Isten Fiában, abban megvan ez a bizonyságtétel. (1Jn 5,10)

Főiskolás koromban meg voltam győződve, hogy minden vallás egyszerűen
az embereknek egy legfelsőbb lénybe vetett hit iránti szükségéből
fakad, és az Isten emberré válása babonás hiedelem csupán. Később,
amikor elfogadtam Krisztust, nem volt teljes az átadásom, csak
fegyverszünet Istennel. Eldöntöttem, hogy Istennek van igaza, nem
nekem, és nem fogok tovább harcolni. Hinni akartam, de a hit lassan
jött.
Igazi hitre nem az értelem ereje által jutottam, hanem akkor, amikor
megtapasztaltam, hogy Isten a Biblia igazságait az én életemben is
véghezviszi. Amikor kétségbe voltam esve fiam kábítószerezése miatt,
Isten a 37. zsoltárral vigasztalt meg, "Ne indulj haragra!" Ebbe
kapaszkodtam, és teljes szívemből próbáltam így tenni, és végül
"világossá tette igazságomat, jogomra fényt derített", s a fiam rájött,
hogy életmódja nem helyes. Amikor megtudtam, hogy multiplex sclerosisom
van, Isten a 2Móz 14,14-ben adott ígéretet: "Az Úr harcol értetek, ti
pedig maradjatok veszteg!" Meg kellett tanulnom veszteg maradni, bár
problémát okozott a betegség.
A Biblia igazságára támaszkodva az emberi értelem határain túl is
bízhatom mindabban, amit hit által megismertem.

Imádság: Teremtő Istenünk, taníts hinni benned, bízni ígéreteidben, és
tudni, hogy hatalmad megtart bennünket. Ámen.

A hit a kulcs, amely kinyitja Isten ismeretének ajtaját.
Maggi Clark (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK KÖZEL VANNAK A HITHEZ!